Living in paradise - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Living in paradise - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Living in paradise

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

05 Juni 2009 | Australië, Port Douglas

Hallo allemaal,

volgens mij werd het wel weer eens tijd voor een berichtje. Afgelopen tijd is er eigenlijk niet heel veel gebeurt, maar ook weer wel heel veel. Ik heb hier meer het gewone leventje van werken en uitgaan.

Afgelopen 6 weken heb ik gewerkt, smiddags had ik steeds vrij, ging ik naar het strand of gewoon helemaal niks doen en savonds was het meestal wat drinken en uitgaan. We zijn de tweede week dat we hier waren van hostel verhuist, naar Dougies. En dat is echt een supergoede keuze geweest! Zo'n leuk hostel, heel veel mensen die ook hier werken dus leer je iedereen goed kennen. Af en toe een beachparty met kampvuur, gitaar en iedereen brengt zn eigen drank, zo vet!
Verder leer je hier ook snel heel veel mensen uit het dorp kennen. Er zijn maar 3 bars, open tot 12 uur, en 1 'discotheek' open tot 2 waar iedereen dan dus heen gaat. Om 2 uur kan je dus in principe nergens meer heen, wat misschien ook maar goed is want vaak moet ik de volgende dag dan weer werken

Mijn werk werd op gegeven moment wel erg saai. Het seizoen moet nog starten, dus er zijn bijna nog geen toeristen, en door de recessie komt er misschien geeneens een 'seizoen'. Wat er dus op neer kwam dat ik vaak gewoon zat de wachten op klanten en maar een krantje ging lezen. Wel werkte ik met superaardige mensen. Ben nog bij mn collega wezen eten, ik werd uitgenodigd bij haar thuis (ze is 47), kregen de beste maaltijd, een eigen kamer en bed en die ochtend een heel huis voor ons alleen omdat ze al naar hun werk waren! heerlijk om even een nachtje uit dat hostel leven te zijn:)

Ook ben ik een dagje met een paar anderen naar Cape Tribulation geweest, het regenwoud ten noorden van port douglas. Zo mooi! Er leven daar krokodillen (je mag nergens zwemmen), haaien, stingers (dodelijke kwallen), alles dus ongeveer. Onwijs grote spin gezien, die gelukkig niet te dichtbij kwam en onwijs mooie stranden. Daar is scheveningen toch echt niks bij;)
helderblauw water, witte stranden, bergen op de achtergrond, en 20m het water in allemaal koraal. Kan het nog beter?!

Verder hebben we de afgelopen 2 dagen carnaval gehad. Niet echt het nederlandse carnaval, maar wel met een parade en heel veel activiteiten. Iedereen uit tot laat, wat erg gezellig was. Was ook nog een fishfood extravaganza in de haven, waar ik werk. Overal werd verse vis verkocht, waar heel veel mensen op af kwamen, mijn 1e drukke dag werk! en helaas gelijk ook mn laatste.

Ik ben nu mn dagen aan het aftellen voordat ik vertrek naar Sydney. Ik heb mn trip naar sydney geboekt, ik doe het in een week (erg kort ja, maar geen zin eerder hier weg te gaan), en ga naar whitsundays en fraser island, dat schijnen de mooiste dingen te zijn. Daarna ben ik nog een paar dagen in sydney, waar het allemaal begon..:P
dat gaat wel raar worden om alles weer te zien, 9 maanden later..
Denise blijft hier nog wat langer, omdat ze een goede baan heeft en later terug gaat naar nl dan ik, dus ik moet weer alleen reizen! gaat wel even wennen worden, maar het is maar een weekje en dan zie ik jullie allemaal weer:)

Ik vertrek hier morgen, wat wel heel lastig gaat worden. Mensen hier zijn zo aardig, die ga ik echt missen. Maar eerst vanavond nog mn leaving party om het goed af te sluiten:)

Op dit moment heb ik dan ook nog helemaal geen zin om naar huis te gaan, al komt het wel wat meer. Ik zie er nu meer tegenop hier afscheid te nemen, maar als dat eenmaal is gebeurt zal ik er wel naartoe gaan leven. Er aan denken om weer thuis te zijn en iedereen weer te zien is echt heel onwerkelijk. Maargoed, voorlopig zie ik eerst meer op tegen een 23 uur durende vlucht en dan 6 uur wachten in londen.. Tsja, je moet er iets voor over hebben om naar australie te komen:)

Wel heb ik het reisvirus te pakken en is dit mn eerste maar zeker niet mn laatste reis. Ik heb al een top 5 met landen waar ik hierna heen wil wat min of meer neerkomt op de hele wereld:P

Voor nu ga ik nog even genieten van mn laatste 2 dagen hier en zie ik jullie over 1,5 week alweer! Zo snel! Tot dan!

Marloes

  • 05 Juni 2009 - 06:00

    Lisanne:

    Heey Marloes! inmiddels ben je wel een doorgewinterde reiziger geworden ;) maar je gaat toch niet gelijk weer weg he : ,( klinkt allemaal heel relaxt daar, werken/zonnen/strand/stappen beetje het ideale leven toch?! nou tot over n tijdje en veel plezier nog die laatste weken geniet ervan!! x

  • 05 Juni 2009 - 08:59

    Frits:

    Heeeej:)

    Wat leuk om weer eens een verhaal te lezen en ik dacht dan laat ik ook meteen wat van me horen...

    Ik ben hopelijk bezig met mijn allerlaatste week school aller tijden:) Ik heb nu een week vrij om al mn opdrachten te maken... Mijn afstuderen is inmiddels ingeleverd en daar heb ik volgende week een gesprek over... hopen dat dat goed is:)

    Daarna kan ik dus als alles voldoende is gewoon helemaal klaar zijn ook best wel een heel raar idee...

    Maar goed tot snel in NL moeten maar weer eens keertje cocktails doen ofso...

    kus

  • 05 Juni 2009 - 09:25

    Nahal:

    Haaai Marlooesss!!!:)

    Wat ontzettend goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    Maar het wordt tijd om eens terug te komen dat vind ik;)
    Haha!:P
    Hier is het de afgelopen tijd super mooi weer geweest, dus wij hebben ook kunnen genieten van het strand (niet jaloers dat het water daar helder is, dat het strand daar witter is en dat we hier op de achtergrond geen bergen, maar engeland zien;))
    Geniet er nog van! en tot heeeeel snel!!
    Kusjesss !!

  • 05 Juni 2009 - 13:02

    Pleuni:

    Nou... ik zou zeggen: nog heel veel plezier. Geniet van de laatste 2 weken en van het mooie weer en tot binnenkot!

    X Pleuni

  • 05 Juni 2009 - 15:05

    Anne:

    Haaaai!!
    Echt wel een raar idee inderdaad.. Maar heb nu alweer zin om je weer te zien.. Super jammer dat ik tot half 5 college heb op 18 juni, dus ik kan niet naar schiphol komen ben ik bang.. Maar ik kom zo snel mogelijk hoor!
    Ga inderdaad nog maar even genieten van het Australische leven, en dan hopen we maar dat het over 2 weekjes hier ook lekker weer is, dan is de shock niet zo groot ;)
    Heel veel plezier met alles wat je nog gaat doen!!
    Dikke kus!

  • 05 Juni 2009 - 15:47

    Patries:

    hee marloess
    geniet er nog even van meidd! En breng het mooie weer wel ff mee heh voor ons ff genoeg voor de hele zomer ;)
    Veel plzier nog eventjess
    kuss

  • 05 Juni 2009 - 22:14

    Sanne:

    Heey!!
    Ik wilde alleen even zeggen: ENJOY!
    Stiekem wel heel erg leuk om je binnenkort weer te zien en te spreken, maar voor nu nog even genieten en alles goed in je op te nemen!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 25725

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: