Werk gevonden! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Werk gevonden! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Werk gevonden!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

03 Mei 2009 | Australië, Port Douglas

Hallo allemaal!

Het werd volgens mij weer eens tijd voor een berichtje, ondertussen zit ik alweer aan de andere kant van australie en heb ik heel wat kilometers afgereisd.

Na mijn vorige berichtje ben ik van Darwin naar Alice springs gegaan (midden van australie), om Uluru te gaan bekijken. Jullie kennen m wel van plaatjes, die grote rode rots midden in de woestijn. Je kan eigenlijk australie niet verlaten zonder die gezien te hebben, dus moest ik er natuurlijk ook heen.
Denise vloog van darwin gelijk naar cairns om wat geld te besparen, dus ik reisde deze dagen weer even alleen. Echt weer wennen!

Ik ben met de Ghan, de trein, naar alice springs gedaan, 24u lang in de trein. Dit schijnt een van de mooiste treinreizen van de wereld te zijn, dus dat wou ik wel proberen. Beetje jammer alleen dat je het grootste deel snachts rijdt, het dus donker is en je helemaal niks ziet..
In alice springs aangekomen was het ineens zoveel kouder, heerlijk:) en niet meer zo vochtig dus dat zweten eindelijk voorbij.

Ik ben daar toen een 3daagse tour gaan doen naar Uluru, de Olga's (andere rotsformatie zoals de uluru) en Kings canyon. In die 3 dagen ook nog weer 1600km gereden door woestijn, helemaal niks te zien.
Na de westkust gereden te hebben met een eigen auto viel zo'n tour eigenlijk heel erg tegen. Je zit met nog 24 andere mensen in de bus, als je uitstapt ben je dus nog niet alleen in de outback. Je merkt er dus eigenlijk niks van. Verder is het elke ochtend, middag en avond met 24 mensen eten maken, schiet niet echt op..
Maargoed je moet er wat voor over hebben. Uluru viel me eigenlijk wel tegen. Sommige mensen vinden het helemaal geweldig, andere vinden er niks aan. Het is wel apart om ineens zo'n rots te zien oprijzen uit de woestijn waar helemaal niks is, maar dat is het dan ook. Daarbij is het natuurlijk ontzettend toeristisch, vooral bij de sunset. Stuk of 50 tourbussen, dus stuk of 1000 mensen stonden daar de zonsondergang te kijken, en dan ben je dus 'in the middle of nowhere'.. Ik had er zelfs bereik met mn mobiel!
Ik ben blij dat ik het gezien heb, maar ik zou er niet nog een keer heen gaan.

Wat wel heel interessant is, is de aboriginal cultuur. Uluru is heilig voor hen, waardoor ze ook liever niet hebben dat je m beklimt. Er zijn ook allemaal beschilderingen op de rotsen.
De gids wist superveel over hun cultuur te vertellen, wat je meer doet begrijpen hoe alles nou in elkaar zit. In de grote steden zie je de aboriginals namelijk alleen maar dronken in parkjes zitten, en kan je moeilijk begrip voor ze opbrengen. Maar als je bedenkt dat sommige van hen 60 jaar geleden nog leefden als jagers in de woestijn met een paar lapjes stof om zich heen, en nog nooit een wit gezicht hadden gezien, wordt het wel anders. Ze lopen gewoon duizenden generaties achter, net zoals ze in nederland 1000en jaren geleden leefden. Het heeft dus ook nog superlang nodig voordat zij moderner leven, in een huis in plaats van een hutje. Ze zijn niet anders gewend, en kunnen niet ineens veranderen.

's nachts sliepen we in swags, dat zijn een soort van matjes met hoes er omheen, die je beschermt voor spinnen, slangen of andere insecten die eventueel in je slaapzak zouden kunnen kruipen. We sliepen in de openlucht, en de sterren zijn supermooi! ook lopen er allemaal dingo's rond die je 's nachts hoort, supervet!

Na 3 dagen zat het er weer op, en ben ik naar Cairns gevlogen. Denise was ondertussen al naar port douglas gegaan en had al werk gevonden.
ik ben hier toen ook heengegaan, en de volgende dag ging ik ook maar op banenjacht. 2e cafe kon ik de volgende dag al voor een trial, proefdag, komen! en alles ging goed, dus heb nu werk voor alweer 2 weken:)
IK werk in een klein cafeetje, en doe een beetje van alles en nog wat. 'Easy going' op de australische manier. Beetje van dit, beetje van dat. Heel erg leuk om te doen. Ik werk met een vrouw, vanetta, en een man, Geff, de eigenaar, en die zijn allebei echt zo aardig!
Vanetta heeft denise en mij zelfs al uitgenodigd voor ons te koken en dan kunnen we bij haar blijven slapen! Superleuk:)

Verder is port douglas ook echt heel gezellig. Heel klein, het heeft 1 straat met winkels en cafes en dat is het. Het strand is wel echt ontzettend mooi, 4 mile beach, heel lang strand met palmbomen en bergen op de achtergrond. En dat is dan 5 min lopen vanaf ons hostel!

Wel zijn er hier heel veel gekke mensen. Mensen die elke dag dronken zijn, of gewoon helemaal doorgedraaid, wat moet je anders is zo'n klein stadje?! De eigenaar van ons vorige hostel was zo'n gast, daar zijn we dan uiteindelijk ook min of meer weggevlucht. Hij rekende verschillende prijzen voor ons en constant hield hij in de gaten waar we waren, waar we werk hadden, hoe lang we daar wouden blijven. Hij laat ook allemaal meisjes voor zich werken, voor gratis accomodatie. Het schijnt zelfs dat hij een hond heeft gekocht om meisjes naar zn hostel te 'lokken'!
Nouja, daar moesten we snel weg dus.

We zitten nu in een superleuk hostel, hebben nu nog onze eigen kamer en zelfs een eigen 'kledingkast' wat eigenlijk 1 plank is, maar waar we zo blij mee zijn! Na voor 7 maanden uit een backpack te hebben geleefd kunnen we nu gewoon onze kleren op een stapel in de kast leggen zonder steeds alles overhoop te halen. Ongelooflijk hoe blij je met sommige dingen kan zijn:)

Verder is het leven hier wel heel relaxt. Werken, naar het strand, uitgaan, en op vrije dagen kan je hier ook van alles doen. Cape tribulation (regenwoud) is hier vlakbij, great barrier reef is om de hoek, en cairns is maar een uurtje rijden. We zijn ook al wezen duiken in het reef hier, onwijs mooi!
Het kan niet tippen aan bali, maar het is wel weer echt supermooi. Nog weer een haai, schildpad en heel veel grote vissen gezien. Maar dan ook echt groot. Eentje kwam heel dichtbij, we konden m zelfs aanraken en iemand anders maakte allemaal foto's, echt heel leuk geworden!

http://www.facebook.com/inbox/readmessage.php?t=77610564220#/album.php?aid=2023056&id=1274148495&ref=mf
(link naar de foto's, weet niet of het werkt..)

In principe zou ik natuurlijk al over 4 weken terug komen, maar ik heb min of meer besloten toch wat langer te blijven. Het leven is hier gewoon te relaxt om nu al weg te gaan. Eind mei is er een hele week carnaval hier in port douglas, dus waarschijnlijk blijven we tot dan, en gaan we daarna 3 weken naar beneden naar Sydney.
Ik denk dat ik dan rond de 3e week van juni naar huis kom, maar er staat nog niks vast. Ik verander toch elk moment van gedachte:)
Ik zal jullie laten weten als er iets vast staat!

Dat was het dan weer voor nu, ik hou jullie op de hoogte!

kuss marloes

  • 03 Mei 2009 - 09:40

    Nahal:

    Haaaai marloess!!:D
    Wat geweldig dat je het zo ontzetted naar je zin hebt!
    Stiekem hoop ik dat je gewoon eind mei terug komt, maaaar je moet er volop van genieten en het volop benutten!:P
    p.s.: je schrijft zo nonchalant over je 'matje met hoes' en spinnen:P Is je spinnenangst soms weg;)
    Haha! kusjessss!!

  • 03 Mei 2009 - 09:54

    Lisanne:


    Heey Marloes barvrouw!!Leuk dat je werk gevonden hebt,aan je verhalen te horen ben je echt al helemaal geintregreerd daarzo, gaaf om te lezen!Wel jammer dat je later terugkomt maar begrijp het ook wel hoor ;) tot over tijdje! xx

  • 03 Mei 2009 - 17:41

    Daphne:

    Hey Marloes,

    Na al je verhalen kan ik wel begrijpen dat je langer wilt blijven! Het klinkt ook erg leuk allemaal. Ik kan de foto's niet zien, omdat ik geen facebook heb, maar ga even aan de rest van Chalos vragen of ik via hen kan kijken. Ik hoorde dat er erg mooie foto's op staan en zeker nu van afgelopen weken;)

    Even een update van Chalos: Dit weekend was de SRG weer. Het was wel een leuk weekend. De race ging niet zo lekker maar zijn uiteindelijk nog 4e geworden in de A-finale van de 7. Dus opzich nog best aardig. We hadden wel wat hoger kunnen eindigen maar er kwam een boot in onze baan waardoor we ingesloten werden. De volgende wedstrijd is alweer de Peil. Ik ben benieuwd hoe die dit jaar gaat!:P

    Veel plezier nog en succes nog met werken!!
    xDaphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 25744

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: