Back in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Back in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Back in Sydney!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

16 Juni 2009 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Hier dan waarschijnlijk mijn laatste berichtje, mijn 'grote avontuur' loopt ten einde, helaas..

Afgelopen week ben ik in een weekje de oostkust afgereisd, totaal 31 uur in de bus en 1,5 uur in het vliegtuig, 2 dagen op een zeilboot en 3 dagen in een jeep.. haha, dat was het. Het was behoorlijk haasten, maar ben toch wel blij dat ik het gezien heb.

Het afscheid nemen in port douglas was echt heel lastig. Vrijdagavond was mijn leaving party, 2 franse jongens in het hostel hadden crepes gemaakt, en gezellige avond gehad. Toen uitgeweest met zn allen wat echt superleuk was, toen 'save tonight' werd gespeeld hebben we wel wat tranen gelaten..

De dag daarna was heel raar. Met denise een beetje rondgefietst en iedereen gedag gezegd, zo raar om het leven wat ik 2 maanden heb gehad ineens gedag te zeggen.. Maargoed, hoe moeilijker het is om gedag te zeggen, hoe beter de tijd is geweest die je hebt gehad. En veel mensen ga ik gewoon weer opzoeken:)

Toen ben ik naar Whitsunday islands geweest. Dit is een groep eilanden en 1 van de bekendste attracties van de oostkust. Ben 2 dagen gaan zeilen op een grote boot, met 25 anderen. Slapen ook op de boot, en overdag een beetje relaxen, zonnen, zwemmen en snorkelen (supermooi reef weer!), goed leventje dus:)

Whithaven beach is de bekendste beach daar, en ik heb veel stranden gezien nu ondertussen, maar dat is toch wel echt het allermooiste strand wat ik heb gezien, helderblauw, wit zand, super!

Om 4 uur smiddags kwam ik terug en om 5 uur vertrok mn bus weer, 16 uur naar Fraser Island. Klinkt veel, is het ook, maar toch valt het ook wel weer mee. Voor je het weet is het voorbij.

De 3 dagen daarna ben ik met een groep van 11 rondgereden op fraser island in een 4WD. Er zijn geen wegen op dit eiland, dus je rijdt gewoon op het strand. Je moet dus heel erg rekening houden met het tij, alleen met eb kan je rijden, met vloed wordt je weggespoeld. We zijn een paar keer vast komen zitten, waardoor we er met zn allen uit moesten en duwen:P haha
Verder naar supermooie meren en stranden geweest, savonds gekampeerd bij 0 (!!!) graden. Freeeezing! ik heb met 6 lagen, oa mn regenjack geslapen en in een slaapzak, echt ongelooflijk koud!
was dan ook blij dat ik terug was en weer een heerlijk warm bed had:)

Dat is wel een heel groot verschil in vergelijking met port, het is ineens zo koud hier! in fraser island heb ik voor het eerst in ongeveer 5 maanden een hele dag in een lange broek gelopen!

Daarna ben ik naar Brisbane gegaan voor een paar uur en doorgevlogen naar Syndey, en zit nu weer in hetzelfde hostel als 9 maanden geleden, het is zo raar allemaal. Heel onwerkelijk dat ik morgen het vliegtuig in stap en australie onder me zie verdwijnen..

Ik herinner me nog een jongen van 9 maanden geleden toen ik hier net een paar dagen was, hij was toen begonnen aan zn laaste dagen, helemaal aan het afbouwen en ons avontuur moest toen nog beginnen. Nu ik hier zit hoor ik net 3 jongens die gister aan zijn gekomen en helemaal onwennig alles in zich opnemen, nu ben ik degene die aan het afbouwen is..
Maar gelukkig neem ik alle herinneringen met me mee, duizenden foto's dus kan ik nog heel lang nagenieten:)

Deze laatste dagen ben ik een beetje aan het rondhangen, opera house&harbour bridge nog een keer gezien, en 2 jongens uit port douglas zijn hier ook waarmee ik gister uit eten ben geweest.

Verder gaat mn vlucht morgen om 17.00u vanaf Sydney, 23 uur lang naar Londen en dan daar 6 uur wachten op mn vlucht van een uurtje naar Schiphol, vluchtnr is BA434, en kom dan aan om 14.15u.

Dan kan ik eigenlijk alleen nog maar zeggen, tot over een paar daagjes!

kuss marloes

  • 16 Juni 2009 - 08:15

    Nahal:

    Ik kan niet wachten!:P
    hihi kusssss!!

  • 16 Juni 2009 - 08:41

    Edmee:

    Fijne reis (en sterkte ;-)) Tot snel (k)

  • 16 Juni 2009 - 08:52

    Pleuni:

    Hey,

    Wat raar dat je nu in een compleet andere situatie zit dan 9 maanden geleden... Hopelijk zijn die jongens nu op de hoogte van wat ze kunnen verwachten!

    Geniet van de laatste 2 dagen en alvast een prettige vlucht!
    X Pleuni

  • 16 Juni 2009 - 09:03

    Lidian:

    Een fijne reis, en tot snel!:)

  • 16 Juni 2009 - 09:25

    Frits:

    Heeeej:)

    Een hele fijne reis toegewenst! Geen idee wanneer ik je weer zie maar we gaan nog wel een keertje cocktails drinken ofso:)

    Ik ben hier trouwens helemaal in de gloria ik heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik ben afgestudeerd:)

    kuss

  • 16 Juni 2009 - 13:20

    Barbara:

    Zo, nu komt het echt dichtbij! ^^

  • 16 Juni 2009 - 14:20

    Aleid:

    Tot over een paar daagjes Marloes!!

  • 16 Juni 2009 - 17:12

    Lia:

    Wij wensen jou een
    heel goede reis.
    tot gauw

  • 18 Juni 2009 - 19:44

    J. Bosselaar.:

    Hallo Marloes!

    Welkom terug in Nederland.
    We hopen dat je nog lang kunt nagenieten van alle gebeurtenissen en bezienswaardigheden van de afgelopen periode.

    groeten Jan en Janny ,Janine, Louran en Hendrik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 25721

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: