Kangaroos, kakatoos en een slang! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Kangaroos, kakatoos en een slang! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Kangaroos, kakatoos en een slang!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

04 Oktober 2008 | Australië, Sydney

G'day mate, how ya doin?

Zo begint iedereen hier tegen je te praten, ook in de supermarkt zeggen ze niet alleen gedag maar ook vragen ze gelijk hoe het met je gaat, vreemd, moet je even aan wennen.

Hoe is het daar verder in het koude kikkerlandje?;)
Er is hier alweer heel wat gebeurd tussen nu en mn laatste berichtje, wat gaat het allemaal snel zeg. Ik heb echt wel het idee dat ik hier al weken of maanden zit! het is alleen pas 1,5 week:P haha maar ik weet wel dat ik een goede keus heb gemaakt, ik had het nu al nooit willen missen:) al zijn er natuurlijk moeilijke momenten, maarja dat hoort erbij.

Goed, vorige week zaterdag zijn we eens Sydney snachts gaan verkennen. We gingen naar Kings Cross, schijnt de backpackersbuurt van Sydney te zijn en de place to be, dus daar moesten we natuurlijk wel geweest zijn. Toen we daar aankwamen werd het al snel duidelijk dat wij niet aan de dress code voldeden.. Alle meisjes liepen er in korte rokjes, hoe korter hoe beter, onwijze inkijk en hele hoge hakken:P
tsja, daar sta je dan. NOuja we zijn uiteindelijk maar ergens naar binnen gegaan, Empire hotel, jongens mochten er alleen in met een meisje, haha.
Was een erg geslaagde avond, heel erg gezellig. We waren uiteindelijk met zn 6en van de groep, Nadia kon helaas niet naar binnen, ze was dr paspoort vergeten. Daarna op zoek gegaan naar een taxi, liepen we op straat, en ik denk niet dat jullie het geloven, ik zelf ook nog steeds niet, maar er werd gewoon ineens een plens water over ons heengegooid. Serieus, we waren allemaal zeiknat maar konden niemand vinden die het naar beneden had gegooid, echt bizar!
Maar eigenlijk ook wel heel grappig, ik snap er nog steeds niks van.

De volgende dag lekker uitgeslapen en in het park in het zonnentje gezeten.

Toen zijn we maandag naar de Blue Mountains geweest, een nationaal park zo groot als Zwitserland, ongeveer 2 uur vanaf Sydney. Het was zo mooi!
We zaten in een heel relaxt hostel, een beetje zo'n berghut idee. Naar de Three Sisters geweest, heel veel bergen gezien. Alleen viel de temperatuur ineens een beetje tegen, koudd! dat waren we al niet meer gewend:P
De volgende dag werden we gewekt door het brandalarm, rond een uurtje of half 8 ging die ineens af. Dacht eerst dat het een of andere wekker was, maar toen kwam ineens de housekeeping, we moesten naar buiten. Fijn, niemand maakte zich echt druk, en uiteidnleijk stonden we met zn allen daar voor het hostel, met onze slaperige hoofden:P
Brandweer erbij, maar na een paar minuten werd al duidelijk dat het niks was, nouja een aangebrande toast. Fijn.:P Maargoed, we waren al lang blij dat het geen echte brand was, stel je voor, mn backpack in vlammen op, dat zou balen zijn. Het voordeel was dat iedereen nu wel wakker was en we vroeg weg konden.

We zijn we met een bus in de omgeving gaan rijden en af en toe eruit geweest. Hele wandelingen gemaakt, spierpijn! maar weer erg mooi. Toen nog een nachtje geslapen en naar Glenbrook gegaan, daar was de meeste kans om Kangaroos te zien, maar gegarandeerd werd het niet. Wij weer een lange tocht gelopen, erg steil, maaar ze waren er! Kangaroos, zo lief!!
Ze lagen allemaal in de schadum, dus we hadden mooi tijd om ze te fotograferen. Je wilt het liefste die beesten helemaal doodknuffelen, ze zien er zo lief uit! Eentje had zelfs een kleintje in dr buidel, die er af en toe met zn hoofdje uitkwam:P
We konden echt op 2 meter afstand gewoon komen, echt leuk:)
Ook allemaal kakatoos die daar waren, van die witte beesten met een gele kuif. En papegaaien ook gezien. Daarna weer terug gelopen, lag er ineens een slang op het pad! We schrokken ons dood, hij was nog groot ook! was een zwarte, ongeveer 1m lang en best dik nog, geen idee of het een giftige was.. Hij was iig banger voor ons dan wij voor hem, want hij was heel snel weg, helaas geen foto ervan kunnen maken dus:P
Uiteindelijk terug gelopen, wat een eind. Toen we aan het eind van het park kwamen,kwamen we een ranger tegen in zn jeep. Dus wij hem aangehouden, hebben we uiteindelijk een lift gehad tot 3 stations verder!:) haha echt leuk, zaten we daar in die jeep met een ranger. Was maar goed ook want we hadden echt nog een heel stuk moeten lopen en we hadden al zo'n spierpijn:P

De volgende dag zijn we weer vroeg weggegaan naar Sydney, zo zwaar met die backpack op! Ook was het de laatste dagen alweer zo heet, niet normaal. En mn tas zit ook zo vol, allemaal boekjes en dingen die we hier hebben gehad, ik moet m maar even een keertje goed legen.

Weer in Sydney aangekomen zijn we in Bondi Beach gaan zitten, lekker aan het strand:)
Met Denise nog even naar het strand geweest, was al koud maar we hadden zelfs achtergrondmuziek van een bandje van 4 gasten, aan de zee met ondergaande zon, wat wil je nog meer?!:D

gister ook weer de hele dag naar het strand geweest, alleen vandaag regende het. Iedereen was nogal verbaast, die regen zijn we al heel erg snel vergeten;)
Vandaag maar even op een marktje rondgelopen en wat winkels bekeken. Het shoppen is hier een stuk minder leuk, je kan namelijk niks kopen. Ik heb er gewoon geen plek voor..

Ohja, voor de foto's, ik zal er hier binnenkort ook nog meer op zetten, maar ik heb ze ook op facebook.com gezet. Je moet dan alleen wel een account maken, maar dat gaat heel snel:)

Nou, dat was het wel weer. Blijf vooral leuke berichtjes sturen, erg leuk om te lezen!
Enne, dat op zn kop lopen hier aan de andere kant van de wereld, het went wel!;)

Liefs, Marloes


  • 04 Oktober 2008 - 12:53

    Lisanne:

    Heey Marloes!! inderdaad al weer veel gedaan in die 1,5 week tijd :D ben benieuwd naar je foto's, je moet de hele link naar die facebook site maar ergens op deze site zetten!hier is t verder prima,afgezien van t oerhollandse weer zegmaar.. :( van de week was t ook niet veel in de boot op het water met een enormeeee plensbui over ons heen, beetje jammer dat ik een witte broek aanhad haha.. over twee weekjes weekendje weg met de vereniging,, hou je op de hoogte he?! ;) tot de volgende blog en veel plezier nog daar!! x

  • 04 Oktober 2008 - 13:09

    Edeeee:

    Heeey Marloess,
    ik zei toch dat je het nooit zou willen missen !! Goed dat je gegaan bent =D hier in Nl, afgelopen week veel regen gehad, het is nu droog maar voor hoelang ?? Verder geen interessante verhaaltjes over de wok =P morgen ben ik lekker jarig ! Eindelijk 20 dus dat wordt even feesten strax & morgen. Echt leuk dat je kangeroes hebt gezien, echt cute ! Nou ik ga weer verder met mn voorbereidingen, en ik wacht geduldig af op je volgende berichtjee. Doeiiii & have fun!!

  • 04 Oktober 2008 - 16:34

    Linda:

    Haaai!!
    Zie nu pas je site, ik begon me al af te vragen wanneer ik je een mailtje ging sturen maar nu zie ik het zo!! Echt super vet om je berichtjes te lezen. Ik zou zeggen ik stap nu het vliegtuig in maar moet helaas nog wachten tot maart:(. Hier is het verder niet boeiend.. Hard aan het werk om zo min mogelijk daar te hoeven werken! Ben benieuwd naar de volgende verhalen, tot snel!! Xxx

  • 04 Oktober 2008 - 17:45

    Edmee:

    LEUK :-D
    Gelukkig ben je nog steeds blij dat je gegaan bent! :-D
    Kan niet wachtten op je volgende berichtje!!
    Liefs

  • 04 Oktober 2008 - 19:01

    Nahal:

    Haaaj marloes!!
    wat super dat je het zo leuk hebt! en daar komt ook nog eens bij dat je een mysterie hebt om op te lossen he;)
    Nou lees ik dat je allemaal leuke beestjes hebt gezien(even los van die slang), maaar ik wacht nog steeds op verhalen van de spinnen!:D die worden vast hilarisch;)
    veeel plezier nog en groetjes vanuit dit zwaaar regenachtigeeee nederland!
    kusjee Nahal

  • 05 Oktober 2008 - 10:31

    Liesbeth:

    WOw, echt spannende avonturen allemaal. Je moet goed opletten dat je iedere avond gewoon even de dag opnieuw doorneemt door het uit te schrijven of het aan iemand te vertellen. Want anders kan het zijn dat je het gewoon helemaal vergeet. Dat is mijn ervaring in ieder geval over verre reizen.
    Nog geen ziektes opgelopen ofzo? of hel apart eten gehad?

  • 05 Oktober 2008 - 16:19

    Pleuni :

    Hey Marloes,

    Wat een avonturen allemaal... krijg ineens ook zin om een vette rondreid te gaan maken...

  • 05 Oktober 2008 - 18:24

    Anne:

    Heeey!! Leuk om zo vaak iets van je te horen :)
    Ik heb een account aangemaakt op facebook, volgens mij moet je hem nog even accepteren.. Ben benieuwd!! Ik zal er ook wel wat foto's opzetten van leuke feestjes van Aesculapius enzo :P kan jij ook zien hoe het hier is!! (op dit moment stormachtig met veel regen.. vind je wel leuk om te horen denk ik :P) Ik hoop snel foto's van je te kunnen zien!!

    Dikke kus, Anne

  • 07 Oktober 2008 - 14:02

    Aleid:

    Heej Marloes!

    Wat een leuk verhaal weer. Echt, jij verveelt je duidelijk niet daar! Begin je zo met de taalcursus? Oeh, misschien moet je wel woordjes leren. Veel succes alvast Wink

    liefs Aleid

  • 07 Oktober 2008 - 19:10

    Lidian:

    Hee Marloes!!
    Zo te lezen raak je al een beetje ingeburgerd daar, haha:) De eerste kangeroe's (weet nou nog steeds niet zeker of ik het goed schrijf..0:)) heb je al gezien! Superleuk! Neem je een foto van een skippy mee terug? Haha;)

    Liefs

  • 09 Oktober 2008 - 13:00

    Tim:

    Hee marloes,

    houd je het nog een beetje uit daaro?
    Leuk om je verhaal nog een keertje te lezen:) Ook die kangaroo foto was erg leuk.
    Vandaag was het bij ons eindelijk een mooie dag:D
    Lekker zonnetje en geen regen.

    Veel plezier nog

    xx je broer(tje)

  • 24 December 2008 - 18:05

    Astrid:

    Hai Marloes,

    Je ziet het, ik lees met terugwerkende kracht je berichtjes ;) Nu ik hier bij m'n ouders zit, heb ik daar lekker even de tijd voor. Ik zit met een atlas erbij en heb zo het gevoel dat ik een beetje met je mee reis, erg leuk!!

    En een facebook account aanmaken gaat makkelijk he :P

    xx

  • 24 December 2008 - 18:11

    Astrid:

    Hai Marloes,

    Je ziet het, ik lees met terugwerkende kracht je berichtjes ;) Nu ik hier bij m'n ouders zit, heb ik daar lekker even de tijd voor. Ik zit met een atlas erbij en heb zo het gevoel dat ik een beetje met je mee reis, erg leuk!!

    En een facebook account aanmaken gaat makkelijk he :P

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 25726

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: