Het echte Sydney leven - Reisverslag uit Sydney, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Het echte Sydney leven - Reisverslag uit Sydney, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Het echte Sydney leven

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

12 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Hi allemaal!

Weer eens even een berichtje vanuit Sydney, er is alweer zoveel gebeurd hier!

Hoe is het verder in Nederland? ik hoorde iets van lekker weer? toch wel fijn, nog een beetje nazomer:)
Hier is het af en toe ook nog best wel koud, dat onderschat je een beetje. Ik loop alleen maar in een dun vestje, misschien dat ik daarom zo verkouden ben.. wie weet.

Maar het is verder nog steeds geweldig hier!:D Deze week voor het eerst eigenlijk echt dingen zelf uitgezocht(A) Wouter, Pieter, Nadia en Michel van de groep gingen maandag namelijk op surfcamp waardoor ik hier alleen nog met Denise was. Eerste keer met zn tweeen de stad in gelijk verdwaald, maar met een kaartje erbij toch alles gevonden!:) Afgelopen zondag zijn we eerst met zn allen nog even naar Harbour bridge en opera house overdag geweest, was alleen echt heel erg bewolkt, foto's zijn dus iets minder goed gelukt..
Ik zit nu 3 weken lang in het Base hostel, hier in het centrum. Met denise op een kamer, en een nogal vreemde Nieuw-Zeelander. We hebben ondertussen al zn relatieproblemen en hele verdere leven al aangehoord, te grappig:P

Maandag was het hier een nationale feestdag dus ben ik ben Denise een dagje naar Manly geweest, een strand in Sydney waar je met de ferry heen moet, zo mooi hier! echt super, alleen op de ferry zitten is al de moeite waard. We zaten naast 2 echte Aussies waarvan er 1tje in Sydney woonde, en ze vertelden ons alles wat je nou echt in Sydney gedaan moet hebben, superhandig! veel beter om het van de locals te horen, die weten de echte leuke plekjes. Ze vroegen zelfs nog mn emailadres voor als ze nog ergens opkwamen.

Dinsdag ben ik dan eindelijk begonnen met mn talencursus. Moesten eerst een test doen om je niveau te bepalen, en ik zit gelijk in het hoogste niveau. Op zich niet zo heel raar als je met sommige van die mensen daar 'praat'. Geen woord engels kunnen ze! ik zei tegen een frans meisje dat ik uit Nederland kwam, en dat verstond ze al niet (sommige mensen kennen nederland trouwens ook helemaal niet en andere denken dat Amsterdam een land is)
Maar ik zit op de talenschool in een groepje van 7 mensen, waarvan alweer 3 nederlanders.. ja je komt ze hier overal tegen. en iedereen die wij tegen komen zijn al heel lang geen nederlanders tegengekomen, hoe vreemd is dat?! maar okee, ik praat dus nog steeds erg veel nederlands, al helpt de talencursus wel goed om toch veel engels te praten. Leuke leraar, die ons al alle woorden heeft geleerd voor als we wijn gaan proeven, en het aussie slang (het dialect hier) een bbq is bijv een barbie:P
Ook word er veel op de school georganiseerd aan activiteiten en feestjes, en je leert mensen kennen van over de hele wereld, echt leuk!
Ik heb zelfs al een adresje in Brazilie waar ik wel terechtkan als ik daar nog een keertje heen ga, toch handig:P

Verder heb ik helaas wel les van half 11 tot kwart over 4, waardoor ik overdag niet echt heel erg veel kan doen in Sydney, maar goed, ik kan wel uitslapen dus ook meer uit, dan weer een voordeel:)

Verder deze week nog de Bondi to Coogee walk gedaan, een tocht van ongeveer 2 uur langs de zee. Zo mooi! mooie stranden, rotsen, opspattend water:)

Afgelopen donderdag zijn de andere 4 weer teruggekomen van surfcamp. Heel raar om ze weer te zien, ze zijn voor je gevoel al heel bekend, terwijl je ze pas een week kent. Maar was weer gezellig, en ze waren wel heel erg enthousiast over het surfen, ik denk dus dat ik die cursus ook maar ga doen:D want surfen moet je hier toch echt wel gedaan hebben:)
Gister nog even met zn allen uitgeweest voordat iedereen zn eigen weg gaat, heel gezellig!

Verder vandaag naar een koala park geweest in het noorden van Sydney. Koala's en kangaroos geaaid, die beestjes zijn zo lief! en nog een echte aussie-outback cowboy die een schaap ging scheren:P haha

Nou, volgens mij was dat mijn week wel weer. Erg leuk gehad, maar toch ook wel veel zin om Sydney uit te gaan en echt te gaan backpacken:)
Ben mn route nu een beetje aan het plannen, en waarschijnlijk gaat Denise een auto huren naar Melbourne en kan ik meerijden:) echt super:) Daarna weet ik het nog niet, maar ik zie wel. Voorlopig nog even 2 weekjes in Sydney. Afgelopen week is weer gevlogen en ik denk dat voordat ik er erg in heb, het alweer 2 weken later is.

Nou, ik ga weer stoppen, zit ondertussen alweer een tijdje achter internet. Hou me op de hoogte wat er in Nederland allemaal gebeurt! en spreek jullie snel weer!

Heel veel liefs, Marloes

  • 12 Oktober 2008 - 10:54

    Edmee:

    Actieveling!!
    Die nazomer is langzamerhand wel weer een beetje voorbij.
    Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! Hoop dat het backpakken ook zo leuk is straks.
    Mis je!XX

  • 12 Oktober 2008 - 12:41

    Barbara:

    Allerliefste-vriendinnetje-buurmeisje voor het leven-vriendinnetje-schatje-meis-chickkk-ausiieganger-kangoeroelover-mij verlatende-Marloes!!

    Je hebt al zoooveel gedaan in zoon korte tijd eigenlijk!! vind het helemaal super voor je dat je het zo naar je zin hebt!! Super leuk dat we even gingen bellen!! (H) Mis je stiekem wel een beetje al hoor!! :O Maar ik ga je snel mijn hele leven mailen, zoals beloofd.
    Leuk om al je verhalen te lezen en je foto's te zien!!
    Liefs en kusjes!!

  • 12 Oktober 2008 - 13:57

    Frits:

    Heeeej:D

    Woow wat doe je een hoop zeg... echt niet te geloven echt super cool:)

    Hier gaat het allemaal wel btje zn gangetje:) Heb net even een druk weekendje achter de rug dus ben een btje moe maar dan altijd leuk om zo'n verhaaltje te lezen:)

    Spreek je!
    Kus Frits

  • 12 Oktober 2008 - 18:28

    Anne:

    Heeey!!
    Ik vind het echt heel leuk dat je zo vaak een verhaal schrijft, echt super om te lezen!! Vandaag was het echt wel een dag met mooi weer, maar ik heb de hele dag MG2 geleerd.. Is wel een heel leuk vak nog steeds!! Verder gaat alles hier gewoon door,lekker druk dus! Wordt steeds gezelliger bij Asopos, dus blijf wel vaak hangen zeg maar :P Ben erg benieuwd hoe het backpacken bevalt, vind het nog steeds erg stoer van je dat je dat gaat doen in je eentje!! Naja, gewoon niet met vreemde mannen meegaan ;) met leuke meegaan mag wel!! :P Geniet nog van je tijd in Sydney!! Kus!

  • 12 Oktober 2008 - 19:02

    Nahal:

    Marlooess!!:)
    ik vind het ontzettenddd leuk leuk leuk dat je ons toch nog op de hoogte houdt;)
    Hier is de nazomer een soort van weer voorbij;) haha maaar ik zal binnenkort ook nog wel eventjes mailen. Ik had trouwens ook niet anders verwacht dan dat je in de hoogste klas zou zitten met je engels;) haha!! nog ontzettend veel plezier daaro!! kusjeesss!! Nahal

  • 12 Oktober 2008 - 21:02

    Lisanne:

    Heey Marloes!! je bent wel echt een fanatieke blogger ;) alleen maar leuk hoor!! jij in de hoogste klas van engels :P wat zal mnr kies van t cld trots zijn haha, surfcamp lijkt me ook gaaf moet je denk echt doen ja! tot je volgende bericht, ajuuu

  • 12 Oktober 2008 - 21:56

    Sareedo:

    marloesie,

    mijn ex collega. Wat heb jij al veel gedaan in z'n korte tijd. Het klinkt echt super geweldig allemaal. Ben echt giga jaloers. Echt knap dat je dit durft en zover weg van huis te zijn. Hands up.

    groetjes,

    sareedo

  • 13 Oktober 2008 - 08:18

    Pleuni:

    Hey Marloes,

    Klink allemaal super... Lijkt me toch wel spannend om er op uit te trekken en niet weten wat je daarna gaat doen...

    Hier is het weer afgelopen weekend wel goed geweest, is het daar al wat beter weer?

    X

  • 18 Oktober 2008 - 08:25

    Eva:

    He Marloes!
    Lies gaf je me site.. Ben zooo jaloers, zou zo weer terug gaan! Hee, hoe lang ga jij rond hobbelen in het schone oz? Vergeet de Dutchies Delight niet, vlakbij de Imac.. very nice! Liefs, eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 25740

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: