Sydney verlaten, nu in Canberra.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Sydney verlaten, nu in Canberra.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Sydney verlaten, nu in Canberra..

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

27 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Goedemiddag allemaal!

HOe is het leven daar? Hier is er alweer veel gebeurt, dus weer tijd voor een verhaaltje van mijn kant. Ik ben nu in Canberra alweer! (Canbra voor de Ozzies, met de klemtoon op de Can;)) En aan het wachten min of meer op de bus. Gistermiddag ben ik uit Sydney vertrokken naar Canberra, hier heb ik afgelopen nacht geslapen en vandaag wat rondgelopen, en vanavond om 12 uur (is nu half 9) vertrek ik met de nachtbus naar Melbourne.
En ja, ik ben alleen hierzo. Denise had besloten al wat eerder naar Melbourne te gaan, vorige week zondag al. Ze had zo'n beetje alles wel gezien in Sydney en heeft familie in Melbourne waar ze gratis kan slapen enzo. Was voor ons allebei wel even lastig, nu waren we echt alleen! Eerste keer alleen eten, en van alles verder.
Maar ik heb me alsnog uitstekend vermaakt:) erg leuke week nog gehad en superaardige en leuke mensen ontmoet, vooral in je eentje gaat dat zo snel. zo jammer om dan afscheid te nemen. Echt, dat is niet leuk. Ik wist van tevoren dat het niet leuk zou zijn, maar het is echt moeilijk, omdat je weer alleen verder moet, weer nieuwe mensen moet leren kennen enz enz. Je krijgt ook heel snel een goede band met mensen omdat je elkaar ongeveer elke dag ziet en dus zoveel met elkaar omgaat. Maarja, het hoort erbij en ik moet er gewoon aan wennen. Ook om Sydney achter te laten was raar. Ik heb er toch een maand gewoond en het hostel was een beetje mn huis:P
Maaar, aan het eind van mn reis kom ik weer even terug in Sydney:)

Ik zal even vertellen wat ik verder de afgelopen 2 weken heb gedaan. Pak even mn 'dagboek' erbij, want ik ben het ongeveer allemaal alweer vergeten:P
Mn afgelopen 2 weken bestaan eigenlijk vooral uit talenschool en uitgaan, en vooral dat laatste. Het is echt zo normaal om gewoon elke dag uit te gaan hier, en ook heel makkelijk. Er zat een bar naast het hostel (scary canary), en dan ga je al snel met wat mensen een drankje doen, en dan nog een, en nog een.. en vooral als het gezellig is ga je daarna met zn allen uit. Met als gevolg dat ik dus elke dag moe op school zat. Nouja, mn leraar zal er niet mee gezeten hebben, op een feestje van de school werd hij er zelf uitgezet omdat ie te dronken was:P haha

Ben verder blij dat de talencursus is afgelopen, ondanks dat het erg leuk was en het wel goed was voor mn engels. En zoveel leuke mensen daar ontmoet! Toch is het school, je moet ineens ergens heen terwijl je verder helemaal niks moet, en zit al teveel in het ritme van 'no worries, niks moet, alles mag' moet daar nu al aan wennen, gelukkig hoef ik wat dat betreft nog even niet naar huis:P Dat komt ook doordat veel mensen hier zo'n mentaliteit hebben. Erg veel ook die gewoon voor 5 jaar of langer willen rondreizen en niet meer naar huis willen, dat kan ik me dan weer niet echt voorstellen..

2 weken geleden ook allemaal nederlanders ontmoet in het hostel, met zn allen gegeten en uit geweest. Ik liep op gegeven moment ineens naar de wc, zegt er een onbekend iemand achter me ineens 'Nederlands', dus ik draai me zo om 'Wat?' 'Ja, jij bent nederlands he? Ik kan het aan je zien' Haha, te grappig
Waren dag daarna op gegeven moment met een stuk of 12 nederlanders in de scary en iedereen was een beetje aan het zingen/gitaar spelen. Stonden we daar ineens met alle nederlanders Het is een nacht van Guus Meeuwis te zingen, supermooi! haha, en dan zit je in Australie:P

Verder kan je hier ook echt heel goedkoop avondeten, en echt werkelijk OVERAL eettentjes op straat, niet normaal! Maar echt dikke mensen zijn er niet, misschien doordat ze superveel sporten. Toch wordt er ook nog wel veel gekookt in het hostel, er is een hele grote keuken met koelkasten enz, dus dat is heel handig. Je ziet ook wel dat vooral Italianen heel uitgebreid koken, terwijl ik alleen maar simpel wat pasta in de pan gooi, wat me nu wel mn neus uitkomt eerlijk gezegd:P

Verder heb ik afgelopen zaterdag een surfcursus gedaan! En ja, ik ben een paar keer blijven staan, zo vet om dat te doen! Ben zeker van plan dat veel vaker hier te gaan doen. Met een anders meisje van de talenschool en een man van 46 (!) en mijn schoolleraar gingen we surfen, We kregen les van een echte Ozzie surfdude, een echte local met zn ozzie slang (een wetsuit is dan bijvoorbeeld een weddie:P) Kregen eerst ongeveer 1,5 uur les, daarna reden we met de auto helemaal omhoog langs alle stranden van Sydney, zo mooi! en daarna weer terug en nog 1,5 uur gesurfd. En niet normaal hoe moe je daarvan wordt zeg:O Er waren deze dag ook hele hoge golven, dus erg lastig om achter de golven te komen. Steeds paddelen, proberen een golf te pakken, lukt het niet ben je weer op het strand en moet je het opnieuw proberen. Behoorlijk wat spierpijn eraan overgehouden, maar het was het zeker waard:) Ga gewoon overal in Australie een surfboard huren en aan het eind van mn reis kan ik dan surfen:P haha, wie weet.
Ik zal wat foto's ervan op de site zetten! was ook nog superweer, terwijl afgelopen week vooral erg veel regen, wind en kou was. Heel erg geluk gehad dus:)

Toen afscheid genomen van Sydney en met de bus naar Canberra, zo'n verschil! Het is hier gewoon rustig op straat, bijna niemand. In Sydney moet je steeds iedereen ontwijken:P
Haha, verder wel superaardige mensen hier! Ging toen ik aankwam maar wat eten halen, was $10,70 Ik gaf $10 op zoek naar 70 cent, zegt die man 'no, it's ok, it's ok'. Ik helemaal verbaasd 'ehh, ok, thank u very much!' haha.

Vandaag naar het Parliament house en old parliament house geweest. Dat is dan ook gelijk het enige ongeveer wat je hier kan zien. Een man uit Perth tegengekomen die hier op vakantie was, praatje mee gemaakt en zn telefoonnummer gehad. Voor als ik in perth ben moest ik hem zeker bellen en dan kan ik bij hem een paar nachten komen! Hoe bizar is dat?! haha, maar zo vriendelijk zijn ze hier allemaal.
Verder 2 rondleidingen gehad, wat ik op gegeven moment wel een beetje had gezien en nog naar het War memorial geweest, maar het stelt allemaal niet heel veel voor.
Heb veel meer zin om naar Melbourne te gaan. Zie morgen Denise ook weer wat ook erg leuk is:) Verder is michel van de groep daar ook nog en nog een paar andere nederlanders van het hostel uit Sydney. Dat is zo grappig dat je iedereen weer tegenkomt, echt heel gezellig:)

Wat mijn plannen na Melbourne zijn weet ik nog eigenlijk niet. MIsschien dat ik daar werk ga zoeken, misschien eerst nog een stukje door naar Adelaide en daar werk zoeken. Iig blijf ik 9 dagen in Melbourne, 4 november is daar de Melbourne Cup, horse riding wedstrijd en het schijnt in de hele stad dan feest te zijn, daar moet ik natuurlijk wel bij zijn;)

Zo, volgens mij heb ik nu alles ongeveer verteld. Is wel erg lang geworden, dacht eigenlijk dat ik niet zoveel te vertellen had, wel dus. Nou ik ga nog lekker 3 uur wachten op mn bus en proberen daarin een beetje te slapen. Ik laat jullie weten hoe het in Melbourne is! En blijf vooral mailtjes enz sturen, erg leuk om te weten wat er in Nl allemaal gebeurt!

Heel veel liefs vanuit Canberra, Marloes

  • 27 Oktober 2008 - 10:24

    Lisanne:

    Heey marloes! Echt supergoed dat je t in je eentje allemaal kan rooien daar ;) lijkt me eerst wel f wennen ja, maar zo te horen ontmoet je weer veel leuke mensen dus dat komt helemaal goed heb ik het idee!die surfcursus lijkt me ook echt gaaf, oeehh marloes de surfchick haha.. of was het meer de peddelchick?! hier is het ook goed allemaal,woensdag mn inauguratie en donderdag naar jan smit hahah :D tot berichts maar weer en veel plezier daar! kus lisan

  • 27 Oktober 2008 - 13:19

    Charlotte:

    Hee Loes!!!
    Mis je wel hoor in de klas!! Ook een stuk ongezelliger met de lunches! Leuk verhaal hierboven! Hoop je echt nog even te zien in Melbourne, anders misschien ergens anders. Heel veel groetjes aan Denise en mail of bel je snel weer!!!
    Liefs X Char

  • 27 Oktober 2008 - 14:26

    Barbara:

    Marloes!
    Super mooie verhalen allemaal!! Je wordt nog eens een echte surfchick! Heb je mn uitgebreide (en ooh zo foute) mail gehad?? Groetjes van iedereen hier!!
    Liefs!!

  • 28 Oktober 2008 - 13:59

    Nahal:

    Marloes!!
    Je hebt het iig wel naar je zin daar zo te lezen;) Super goed! ook ontzettend goed dat je het zo allemaal alleen aan kan;) En die mand uit perth, dat was geen engerd ofzo;) hahaha nee ik had ook al gehoord dat mensen zo super vriendelijk zijn;)
    Ontzettend veel plezier nog en kan niet wachten tot je volgende bericht! Kusjess Nahal vanuit Nederland waar het nu ontzettend hard aan het regenen is(JALOERS..)

  • 28 Oktober 2008 - 20:19

    Aleid:

    Heej Marloes.

    Ik vind het weer een prachtig verhaal. Ik kan me voorstellen dat het heel raar is als je opeens ècht alleen bent. Maar wel superleuk dat je nu bent begonnen aan je rondreis. Het lijkt me echt vet om gewoon je eigen plan te trekken. Zelf bepalen wat je wil zien. En ondertussen hebben wij hier gestructureerde colleges en zijn ook de eerste tentamens al weer geweest. Echt een andere wereld! Bovendien starten we zaterdag de Asopos Najaars.. Whaa!

    Heel veel plezier weer Marloes, in Canberra en Melbourne!

    Veel liefs van Aleid

  • 28 Oktober 2008 - 22:40

    Liesbeth:

    Heey marloes
    hier regent het en regent en regent het nog wat meer.
    ik ben al zo vaak nat geregent echt niet normaal. mijn jas is gewoon 3 dagen al niet droog meer, dat wil toch wel wat zeggen...
    Ik verlang dan echt naar een lekker warm lans. Ik denk dat als iklater rijk ben ik gewoon in de winter naar mijn huisje in een warm land trek om daar de winter dagen door te slijten.
    Jij bent ook uitgenodigd:)
    gaaf dat je surft zeg! wil ik ook nog steeds een keer doen. ben je niet bang voor de haaien? en is het water heel warm daar of is het ook nog best fris?
    heel vleel liefs

  • 29 Oktober 2008 - 21:10

    BFex:

    Marloes!

    We vinden het een schande dat je om 8 uur smorgens nog niet eens je bedje uitbent! Of ben je weer een beetje teveel uit je dak gegaan gisteren (you know what I mean(A))

    Kusjee

  • 30 Oktober 2008 - 07:05

    Edeeee:

    Heey marloes !
    superleuk om weer eens wat van je te lezen. ben best wel jaloers hoor, vooral omdat je daar mooi weer hebt en wij in de kou zitten. echt vet trouwens dat surfen ! ik wil ook surfennn ! ik ben zaterdag naar walibi halloween geweest, super eng, al die mensen die je dan bang gaan maken enz, en in het spookhuis komen ze ineens uit schilderijen enz. echt creepy! verder is de niuwe wok in r'dam geopend. hijs echt heeeel mooi! de mooiste =D als je terugbent gaan we een keertje ontbijten bij de nieuwe wok ;) hahaha, nog veel plezier daar enne feest ze vooral elke dag want dat gaat in Nederland niet zo makkelijk. ((best lang berichtje..?) xx Edee

  • 01 November 2008 - 18:28

    Suzanne:

    Haai Marloes!

    Echt superleuk om al die verhalen van je te horen, ik vind het bijna jammer dat ik net meegegaan ben :P Ik loop nu stage in R'dam bij een online marktonderzoekbureau en daar is het ook echt superleuk, dus dat maakt heb gelukkig weer goed.
    Spijt me trouwens enorm dat ik niet eerder van me heb laten horen..maar door stage en Proteus had ik het ff superdruk. Maar nu heb ik dan eindelijk tijd voor je vrij gemaakt! Btw net weer geroeid in de regen :( en het was ook nog 8 (!!) graden.. Krijg alweer zin in de zomer! Ik ga waarschijnlijk clubachten vanaf februari! Superveel zin in :D
    hmm mijn verhaal wordt wel heel lang..Kan niet wachten tot je volgende bericht! Veel plezier daar nog en ik ga je missen bij Kerst hoor!

    Kus Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 25754

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: