Arrived in Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Arrived in Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Arrived in Melbourne!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

05 November 2008 | Australië, Melbourne

G'day Mates!

Hoe is het daar? Lekker koud zeker? Nou, hier is het ook niet al te warm hoor, tenminste, het verschilt heel erg per dag. Ene dag is het onwijs warm en loop je in een hempje, andere dag is het koud, regent het en zit je het liefst de hele dag binnen.

Maar ik zit nu dus in Melbourne! Ik zit hier inmiddels al meer dan een week, en ook hier is alweer veel gebeurt.
Na een lange rit van 10 uur van Canberra naar Melbourne, kwam ik dan eindelijk aan. die rit viel eigenlijk wel heel erg mee, ik denk dat ik heel moe was, want heb de hele nacht heerlijk geslapen:) Je hebt ook het idee dat je 'even' naar Melbourne gaat, terwijl ik vanaf nederland dan al ergens halverwege Frankrijk zou zitten:P Je raakt al snel gewend aan de afstanden hier:)

Heb hier ook eindelijk een plek gevonden waar je gratis kan internetten, in de bieb:) echt heel handig. Aangekomen in Melbourne ben ik naar mn hostel gelopen, en een heerlijke douche genomen. NOuja, koud water, warm was er niet en echt schoon was het ook niet. Ik kijk dus ook steeds voordat ik naar de wc ga of ga douchen of er niet een onwijs grote spin ergens zit, dit is echt de ideale plek voor dat soort beesten. Tot nu toe nog niks gezien gelukkig:)

Denise kwam me daarna ophalen, erg leuk om haar weer te zien, en hebben we gelijk een gratis tram gepakt. We zijn toen naar de Melbourne Goal geweest, een oude gevangenis waar vroeger veel mensen zijn opgehangen. We kregen een rondleiding waarin we gearresteerd werden en even in een cel gezet werden, klein dat die dingen waren!
We waren die dag verder allebei erg moe, dus volgens mij hebben we wel 4 cafeetjes gezien, haha In Little Italy, een italiaanse wijk zijn we wat gaan eten, we zaten er nogal lang dus op gegeven moment kwam er een ober naar ons toe 'zoeken jullie soms werk?' wij waren nogal verbaast (ik was net een paar uur in Melbourne) maar zeiden toch maar ja en kregen gelijk een formulier wat we in moesten vullen. Een man die in hetzelfde restaurant zat kwam gelijk nog met 2 andere adresjes waar ze ook mensen nodig hadden, haha. 3 werkadresjes in de ongeveer 4 uur dat ik in Melbourne was:P en dat terwijl ik helemaal niet wist of ik er wel wou werken.

De volgende dag hebben we voor het eerst op het echte Australisch gebbqt in de open lucht! je hebt hier in parken namelijk allemaal bbqs staan die je gewoon kan gebruiken, in de zomer is iedereen hier dus aan het bbqen.
Donderdagavond was ik uitgenodigd om met familie van Denise en een paar andere mensen naar een jazz cafe te gaan. Er was die avond een jazz bandje aan het spelen, zo leuk! Geen backpacker te bekennen daar, dus een echte Australische avond uit gehad. in de band zat een man van 83 die echt nog onwijs goed trompet kon spelen en zingen!

Was ook nog uitgenodigd door de familie om te komen lunchen bij hen thuis. Die vrouw was zelf in Nederland geboren en naar Australie geemigreerd. En weer waren ze allemaal zo vriendelijk, echt gewoon niet te geloven! Ze kennen me niet, maar ik word overal voor uitgenodigd, en steeds krijg je te horen hoe leuk ze je vinden en dat ze zo blij zijn dat we er zijn. Echt super. De lunch was heerlijk, en alsof we gewoon thuis waren, er was Delfts-blauw bestek, tafelkleed, kaarsje, alles! haha, ik voelde me dus weer even gewoon in Delft:P
Die avond nog uitgeweest naar Brunswick street, een beetje de alternatieve, wat relaxtere straat van Melbourne. We kwamen onderweg een jongen tegen die ons wel de leuke cafeetjes wou laten zien daar, nouja dat vonden we allang best:) Maar op gegeven moment wisten we niet echt meer hoe we van hem af moesten komen. Hij was nogal zweverig en behoorlijk spiritueel ingesteld, deed aan meditatie enzo. Denise had op gegeven moment wat eten gekocht, maar at het niet helemaal op. Vervolgens ging hij iedereen op straat langs om te vragen of ze het wilden. Toen niemand het wou, stopte die het maar in de prullenbak, maar aan de rand en het zakje open, zodat als iemand honger had het toch nog kon pakken, haha tsja, rare mensen zijn er hier echt in overvloed:P

Maandag ging Denise voor een maand naar Nieuw-Zeeland en ben ik met een tour naar Philip Island geweest, een eiland hier 2 uur vandaan die bekend staat om zn Penguin parade. Bij zonsondergang komen er hele groepen pinguins uit het water gelopen om hun nesten op te zoeken in de duinen. Zo schattig! Honderden pinguins die lopen te waggelen over het strand, haha. Het was wel echt onwijs koud, ik had 5 lagen over elkaar aan en nog was ik niet warm.

Verder was gister hier de Melbourne Cup, een paardenrace waar de hele stad (en grote delen van het land) helemaal stil voor liggen. Degene die naar de wedstrijd gaan zijn helemaal dressed up, jurk hoed en hoge hakken. Echt heel vreemd om iedereen op straat zo te zien, echt iedereen doet er moeite voor. Vervolgens zijn er meerdere races maar het gaat om 1 belangrijkste race waarbij iedereen wed en geld inzet op het paard dat zij denken die gaat winnen. Dus daar zitten echt miljoenen dollars in! De race zelf stelt verder eigenlijk niks voor, 2 minuten en dan is het voorbij, maar alles ligt die 2 minuten dan ook echt stil, haha
Ik zelf heb met een paar nederlanders hier op een plein gekeken waar een groot scherm hing, plein helemaal vol! Erg leuk om dat een keertje mee te maken.

Verder valt Melbourne wel een beetje tegen, wat waarschijnlijk heel raar klinkt na al die verhalen hierboven:P
haha, maar ik wil toch het liefst zo snel mogelijk hier weg. Dat ligt denk ik ook wel erg aan mn hostel wat niet erg leuk is. En in Sydney was ik natuurlijk gewend en kende ik veel mensen, wat hier veel minder is. Ook heb ik het idee dat ik even de stad uit moet, ik heb alleen nog maar steden gezien, maar wil juist het echte Australie zien. Ik ga daarom morgen naar Tasmanie, vlieg naar Hobart en weet nog niet wat daarna. misschien dat ik ergens wat werk kan vinden (geld gaat erg snel hier..) of gewoon een weekje en dan werk zoeken in de outback ergens. Iig fijn om de stad uit te zijn, en verder zie ik wel. Dat is 1 ding wat ik van de zweverige jongen heb geleerd, niet plannen, niet nadenken maar gewoon doen. Dat werkt hier het beste, anders ben je al je dagen bezig met nadenken over wat je wilt, en blijft er dus geen dag meer over waarin je echt wat doet.

Nou, dit was mijn update over Melbourne wel weer, heel veel liefs en groetjes van hier!


  • 05 November 2008 - 08:51

    Frits :

    Heeeej:)

    Weer erg leuk om het te lezen:) Heb je net ook even een giga krabbel terug gestuurd over het leven hier in Nederland:p

    Have fun daro!

    kusss

  • 05 November 2008 - 09:15

    Lisanne:

    Heey! Weer veel gave dingen gedaan zo te lezen :D ben ook erg benieuwd naar je ervaringen in de outback, als je daar heengaat..hou ons op de hoogte ;) en verder superleuk dat je zo vaak je blog bijhoudt! Hier verder alles oké, kus

  • 05 November 2008 - 09:25

    Barbara:

    Heeeeii!
    Wat een boel leuke verhalen zeg! Volgens mij heb je het best wel naar je zin daar, gelukkig maar!! Ben benieuwd of je nu dalijk echt in de outback zit, of dat dat nog meevalt... De outback is wel eng hoor! daar zitten al die enge spinnen waar je het over had!:|
    Veel plezier nog! Kusjeee!

  • 05 November 2008 - 10:27

    Daphne:

    Hey Marloes,

    Na het lang uistellen, schrijf ik nu eindelijk een berichtje (:$). Echt super leuk wat je allemaal al hebt beleefd! Ben toch wel een beetje jaloers ;) Ik kan me goed voorstellen dat je nu het 'echte' Australie wilt leren kennen. Ik ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen.

    Heel veel plezier nog, geniet ervan!

    xDaphne


  • 05 November 2008 - 10:52

    Nahal:

    Hooooiiii!!!

    Super leeuukk om weer een berichtje van je te lezen!!
    En je hebt het over spinnen en over de outback;) je snapt wel dat dat een gevaarlijke combo is;) haha super leuk!:D heeft die rare jongen je alsnog geinspireerd;)
    Geniet er nog van!! en laat snel weer wat van je horen!

    Kusjes Nahal

  • 05 November 2008 - 16:58

    Edmee:

    Ben benieuwd hoe het 'echte' Australie je gaat bevallen. Had trouwens over die?(kan ook een andere geweest zijn) race gehoord van andere mensen die in Australie zitten, grappig dat jij die dan ook gezien hebt!
    Natuurijk heel veel plezier de komende tijd.
    xxxx

  • 05 November 2008 - 19:20

    Pleuni :

    Hey Marloes,

    Nog geen heimwee? Je word toch even aan thuis herrinerd....

    Alvast veel plezier bij de Melbourne Cup!!

    Najaars heb ik niet gestart, vanwege tentamens maar het feest daarna was errug leuk....

    Blijf maar genieten maar het avontuur is voor je het weet weer voorbij...

    X Pleuni

    P.S. Al leuke ozzies gespot???

  • 06 November 2008 - 15:31

    Wendy:

    He Marloes,
    wat leuk om je verhalen zo te lezen. Doet me erg denken aan Eva's tijd daar. Volgens mij heb je het daar prima naar je zin, houden zo!Voor het weer hoef je ook niet terug naar Nederland te komen aan je foto's te zien. Nou veel plezier nog!
    x

  • 06 November 2008 - 16:19

    Anne:

    Heeeey!!

    Mooi dat alles nog steeds helemaal goed gaat, heb je in ieder geval een goede keuze gemaakt om ons te verlaten.. ;)
    Gisteren het eerste Panaceafeestje, was weer dolle boel. :) Deze week zijn we weer met practica begonnen, da's wat minder.:S Ik hoop dat je snel ergens terecht komt waar je tijdje wil blijven!! Heel veel plezier de komende tijd!!

    Dikke kus, Anne

  • 10 November 2008 - 18:47

    Femke:

    Loesjkoe!

    Leuk leuk al je verhalen :D Hoop dat je de update van ons af en toe ook nog waardeert! Stuur binnenkort wel weer eens een mailtje! En waar blijven die foto's nou op facebook, een foto zegt toch meer dan 1000 woorden he! Haha! En hoe bevalt ehh.. waar je heen was gevlogen? Veel plezier nog!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 25728

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: