Amazing! - Reisverslag uit Hobart, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Amazing! - Reisverslag uit Hobart, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Amazing!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

17 November 2008 | Australië, Hobart

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje van mij vanuit Melbourne. Ik ben vanochtend om kwart voor 8 vertrokken uit Hobart met het vliegtuig naar Melbourne. Moest dus al om kwart over 4 mn bed uit, dus echt veel waard ben ik nu niet:p

Maargoed, mn weblog moet maar weer even bijgewerkt worden, want het voelt alsof ik een maand in Tasmanie ben geweest ipv 1,5 week, zoveel gedaan!

Goed, ik zal even bij het begin beginnen. Ik kwam in Hobart aan op een donderdag 2 weken geleden, koud en regen, erg leuk begin. ben gelijk mn hostel op gaan zoeken. Dat bleek een uitgestorven hostel te zijn, ik heb in het hele hostel verder niemand gezien. Had dus een eigen kamer, living room met tv enz haha. Toch de dag daarna maar naar een ander hostel gegaan, want mensen ontmoeten ging daar dus niet echt:P
Ik ben de eerste dag even de stad in gegaan en langs de haven gelopen. Kwam een fisherman tegen die hele verhalen tegen me begon te houden over al zn vis. Alle vissoorten kwamen aan bod op zn Ozzies, dus heel snel en met een behoorlijk accent. Echt veel heb ik er dus niet van verstaan, maar zei af en toe maar ja en nee:P hoop een beetje op de goede momenten..
Hij nodigde me uit om de stad te laten zien, dus heb een rondje gereden door de stad en zelfs nog bij zn zus op de koffie gegaan, en weer zo aardig allemaal! ONdertussen bleef die man maar aan 1 stuk doorpraten, beetje gek werd ik er op gegeven moment wel van:P Maar erg veel gezien en gehoord over Tasmanie en Hobart, en het is echt een leuke en gezellige stad. Alleen niet veel te doen, dus dat was jammer, maar wel met sfeer en niet zo massaal als bijv melbourne.

Een roommate van mij uit Melbourne zou ook naar Tasmanie komen, en we zouden samen met nog een ander meisje een auto gaan huren voor 5 dagen om het hele eiland over te gaan (de afstanden zijn hier niet zo groot, Tasmanie is ongeveer 2x zo groot als Nederland, en heeft maar 0,5 miljoen inwoners!)
Ik moest me ondertussen nog wel 4 dagen vermaken in Hobart, wat niet heel erg gemakkelijk is daar..
Kwam een nederlandse jongen tegen in het hostel (uit Wateringen, wat is de wereld toch klein:P) en ben met hem naar de Salamanca market geweest, de plaatselijke markt hier, echt heel erg leuk! en naar een bierfestival waar we wat biertje hebben geproefd.
Die zondag heb ik met hem en nog een aantal andere mensen de mt wellington, een berg net achter Hobart beklommen. Conditie had ik allang niet meer, ik doe hier echt helemaal niks dus het was wel even zwaar. Vooral ook omdat het 5 uur lopen was en behoorlijk steil. Maar het was het waard, zeker! Zo'n onwijs mooi uitzicht! Heel erg geluk met het weer, waardoor we heel ver konden kijken. Dan ben je die pijn in je benen ineens weer vergeten:)

De dag daarna, maandag, had ik een tour geboekt naar Port Arthur, een eiland een eindje verderop. Dat was vroeger een gevangenis waar de 'ergste gevallen' naartoe werden gebracht (oa het stelen van een schaap) Als ze zich niet gedroegen werden ze in een isoleercel gezet. Donkere kleine cel, mochten geen geluid maken en maar 1 uur per dag eruit, maar alles is stilte.
Was wel aangrijpend, maar verder een superleuke dag. Erg leuke groep met veel mensen uit mn hostel en een leuke gids die een nederlandse vrouw had dus er af en toe wat nederlandse woordjes doorheen gooit, haha. Ik kon het met moeite verstaan:P

Toen, dinsdag gingen we op pad met onze gehuurde auto. Samen met 2 taiwaneese meisjes, Su en Annie. Allebei taiwanees, dus die taal ben ik nu echt helemaal zat:P Su kon niet erg goed engels dus het was vaak taiwanees. Gelukkig veel mensen ontmoet onderweg, dus heel erg was het ook weer niet.

De eerste dag zijn we richting de oostkust gereden, naar Bichino waar we sliepen. Savonds zijn we daar nog pinguins gaan kijken. Dit keer niet zo touristisch als in Philip island, we zaten daar alleen op het strand en konden zo dichtbij komen! Een aantal gezien, en onwijs veel gehoord. Het geluid wat ze maken komt het meest overeen met een krijsende baby, haha wat een geschreeuw was dat:P

De 2e dag zijn we een stukje naar beneden gereden naar het Freycinet national park en de wineglass bay. Dit is een strand en staat in de top 10 van mooiste stranden. En dat is het ook zeker! Zo mooi, echt super. Witte stranden, felblauw water, wat wil je nog meer? Ohja, wat wallabies erbij! die liepen daar namelijk gewoon overal rond. Ze waren wild, maar waren waarschijnlijk zo gewend aan mensen (komen op het eten af)want je kon ze gewoon aaien. We hebben in dat park ook weer een tocht van ongeveer 4 a 5 uur gemaakt, ook weer zo mooi. Heel vreemd, maar elke 15 minuten lijkt de omgeving te veranderen. Ene keer is het heel groen, andere keer is het dor en droog, echt vreemd. Hier ook nog weer een slang gezien! Dit keer een bruine, geen idee wat voor soort, maar snel doorgelopen.
Daarna zijn we meer naar het binnenland, naar Launceston gereden, waar we bleven slapen. En eindelijk weer bereik met mn mobiel! Dat is ook echt iets waaraan je merkt dat je in the middle of nowhere zit, nergens bereik. OOk de wegen, een highway is hier een klein smal weggetje door de bergen, en eens in het kwartier kom je een andere auto tegen:P

Vanuit Launceston zijn we wat langs de rivier gereden, naar een strawberry farm geweest waar we onze eigen strawberries konden plukken,
en doorgegaan naar een aantal wildlife parken en moles creek. Dat zijn 2 grotten met glowwormen erin. Als het licht uitgaat zie je als het ware allemaal sterren aan de hemel, dat zijn dus de glowwormen die licht geven, zo mooi!

Daarna zijn we verder gegaan naar Craddle Valley, vlakbij de Craddle mountain waar we die dag daarna zijn gaan lopen. En wat een verschil met de oostkust, alleen maar regen en koud dat het was! Daar aangekomen bleek ons 'hostel' een bungalow park te zijn, en in de keuken hadden ze niks, geen pannen, geen bestek, daar hadden we niet echt op gerekend. De supermarkt was al dicht, en verdere winkels waren er totaal niet. Gelukkig waren er wat andere mensen aan het koken waarvan we alles konden lenen:) anders was het droog brood geweest..
Later nog even thee gedronken bij die mensen, en ineens liepen er allemaal possums rond! (zie foto's) eentje met een kleintje zelfs, zo schattig! Tenminste, in het begin. Die beesten komen ook weer op het eten af, dus op gegeven moment worden ze agressief en wil je ze het liefst weghebben (ja idd, het is ook nooit goed;))

De volgende dag dus een tocht gemaakt in de Craddle Valley, in mn lonely planet stond dat het hier 7 van de 10 dagen regent en 1 van de 10 dagen de zon schijnt. Wij lopen ons huisje uit, en ja, de zon schijnt! supergeluk gehad dus, vooral ook toen ik hoorde dat het de dag daarna daar sneeuwde:P
Ook erg grappig hier, dat je iedereen steeds tegenkomt, iedereen maakt hetzelfde rondje. De jongen uit wateringen van het hostel had ik in de wineglass bay al gezien, en kwamen hem hier weer tegen! Ook een paar mensen van de groep van de tour kwam ik hier tegen, haha zo grappig.
De natuur is hier ook weer zo anders dan aan de oostkust, maar weer echt supermooi, zo uitgestrekt allemaal, alleen maar bergen, bergen en nog eens bergen..

Dezelfde dag zijn we doorgereden naar Strahan, een plekje aan de westkust. Hier was het ook weer regen, wind, kou, alles. Was er 9 graden, volgens mij is het zelfs in nederland warmer;) (Ik heb die nacht met een trui aan geslapen)
Wel had ik zelfs mijn eigen soort van hutje:) Een kamertje en zelfs een bureau erin, wat een luxe. Nog wat mensen ontmoet en even wat mee gedronken, maar erg laat kon ik het niet maken want volgende dag weer gewoon, net als alle andere dagen om 7 uur op..

De laatste dag zijn we van Strahan teruggereden naar HObart, en onderweg nog gestopt bij Lake st clair, en door het rainforest gelopen. Hier regende het dus ook echt constant. We waren ook behoorlijk moe van alle dagen, dus onze stemming werd er niet veel beter op:P Wel nog een platypus gezien! en een wombat (kijk de foto's maar voor de dieren;))

Doorgereden naar Mt Field national park, onze laatste! en hier nog een laatste wandeling gemaakt naar de Russell Falls, en naar een plek waar hele grote bomen groeiden, de grootste was maar liefst 97 meter!
Ook dit was weer rainforest, wat trouwens echt onwijs mooi is, maar het regende dus weer lekker. Dit keer was echt alles doorweekt, mn schoenen, sokken, broek, alles. Maar we gingen toch weer terug naar Hobart dus het was niet heel erg. Om dan ineens weer die 'grote' stad te zien in vergelijking met al die kleine dorpjes en ineens weer bereik te hebben is toch wel erg fijn:) Voelde een beetje als thuiskomen na een vakantie.

Afgelopen zaterdag dus in HObart aangekomen, en weer regen. Ze zeggen dan dat dit de derde droogste stad van Australie is, maar ik heb hier al meer regen gezien dan de andere 1,5 maand in de rest van Australie.. Gister even wat bijgeslapen en een relaxt dagje van gemaakt, had ik wel even nodig na al die lange wandelingen;)

OKee, het is weer een lang verhaal geworden. Het lijkt echt alsof ik maanden in Tasmanie ben geweest, maar echt zo leuk gehad! Ook meer het 'echte' backpackersleven gezien. Elke nacht ergens anders slapen, steeds weer je backpack inpakken, uitpakken, stinkende kleren enz enz. Haha, maar het is me heel erg goed bevallen:)

Ik blijf nu 1 dagje in Melbourne, lig op een 14 persoons kamer (ja, het worden er steeds meer) en stonk er nogal toen ik binnenkwam. Nouja, voor 1 nachtje is het ok. Weet nog niet echt wat ik morgen ga doen, miss richting Great Ocean Road, en probeer ergens te gaan wwoofen. Je werkt dan op een farm voor 4-6 uur in ruil voor free accomodation en meals. En je leeft dan vaak bij die mensen thuis, heel erg leuk denk ik en ook goed om even wat minder geld uit te geven, want dat gaat even wat te snel:P

Ik zal nog even wat foto's erop zetten, en dan was het dit weer.

Veel liefs, Marloes

  • 17 November 2008 - 06:45

    Barbara:

    Ook een goedemorgen daar!
    Het klinkt allemaal zo super leuk!! Is allemaal wel even anders dan al die grote bomen en exotische dieren in delft (A)
    Maar ik moet nu naar school (wat is het leven hier toch saai...) door weer en wind...
    Liefs!

  • 17 November 2008 - 08:00

    Frits:

    Heeej

    Klinkt allemaal weer helemaal top! Ik ga nu ook naar school:p

    Have fun
    Kus

  • 17 November 2008 - 08:22

    Lisanne En Suzanne:

    Heey Marloes! Wat heb je weer veel meegemaakt :D gaaf van al die dieren en mooie natuurdingen die je hebt gezien!! Je bent volgens mij al helemaal ingeburgerd, suus en ik gaan nu weer heerlijk verder de brakke maandagochtend op school na de kreta reunie :D xxxxxx

  • 17 November 2008 - 09:08

    Annick:

    Hey Marloes!

    Klinkt alsof je het geweldig naar je zin hebt! Hartstikke leuk om te lezen over al je avonturen!
    Heel veel plezier nog ;)

    xAnnick

  • 17 November 2008 - 09:10

    Annick:

    Hey Marloes!

    Klinkt alsof je het geweldig naar je zin hebt! Hartstikke leuk om te lezen over al je avonturen!
    Heel veel plezier nog ;)

    xAnnick

  • 17 November 2008 - 09:46

    Nahal:

    Heeej Marloes!! Bedankt nog voor je mailtje terug;)
    Super leuk om weer je avonturen te lezen;) en volgens mij heeft het daar meer geregend dan hier(wat natuurlijk onwaarschijnlijk lijkt:P)
    Nou blijf ons op de hoogte houden en veel plezier nog met de beslissingen;)
    Haha Kusjee Nahal

  • 17 November 2008 - 09:47

    Nahal:

    Heeej Marloes!! Bedankt nog voor je mailtje terug;)
    Super leuk om weer je avonturen te lezen;) en volgens mij heeft het daar meer geregend dan hier(wat natuurlijk onwaarschijnlijk lijkt:P)
    Nou blijf ons op de hoogte houden en veel plezier nog met de beslissingen;)
    Haha Kusjee Nahal

  • 17 November 2008 - 15:03

    Anne:

    Heeey!!
    Echt zo tof dat je je weblog zo goed bijhoudt! Kunnen wij precies zien wat je meemaakt :P Ik vind het heel leuk om een lang verhaal te lezen. Heel veel plezier met woofen (wat een grappig woord), ben benieuwd of dat ook zo leuk is!!
    Kus, Anne

  • 18 November 2008 - 08:42

    Pleuni:

    Hey Marloes,

    Wat een avonturen allemaal! Dat is weer eens wat anders dan door de nederlandse bossen wandelen... dus lekker actief bezig... Hier is het al bijna weer sinterklaas... Jammer dat je er d

  • 18 November 2008 - 08:42

    Pleuni:

    Hey Marloes,

    Wat een avonturen allemaal! Dat is weer eens wat anders dan door de nederlandse bossen wandelen... dus lekker actief bezig... Hier is het al bijna weer sinterklaas... Jammer dat je er d

  • 18 November 2008 - 08:47

    Pleuni:

    Er ging even iets mis... iig Jammer dat je er met sinterklaas niet bij bent.... nog heel veel succes en geniet ervan! En.... if you ever feel lonely, kun je altijd mailen of smsen!

    X

  • 18 November 2008 - 11:02

    Liesbeth:

    hey meid!
    wat een coole verhalen. ik ga straks even de foto's bekijken. stuur ook even een mailtje jouw richting op
    xx

  • 22 November 2008 - 10:43

    Aleid:

    Hi Marloes, g'day mate!

    Wauw, ik ben echt onder de indruk van je verhaal. Zo gaaf dat je die trip naar Tasmanie gemaakt hebt, en even een 'echte' backpacker was! Ik geniet echt van zo'n lang verhaal uit Australië :) Heel veel werkplezier op de farm!

    liefs vanuit een stormachtig Nederland,

    Aleid

  • 26 November 2008 - 20:40

    Bunny:

    Heej Loes,

    Eindelijk ook eens een berichtje van mij. Je moet weten: ik ben al lang van plan geweest om ook eens wat van me te laten horen. Maar ja, ik heb het ook zo druk. Elke keer kwam er weer wat tussen. Bovendien ben ik ook 2 keer ziek geweest. Dat heb je misschien wel gehoord. Tja hoe dat nou precies kon gebeuren, ik weet het ook niet. Ik eet elke dag gezond, maak me niet al te druk en ik ga op tijd naar bed. Het zou misschien kunnen dat ik wat teveel van die blaadjes in de tuin gegeten heb. Maar ja die zijn ook zo lekker, daar kan ik niet vanaf blijven als ik uit mijn huisje mag. Er zijn er nu ook zoveel. De hele tuin ligt vol! Misschien waren mijn ogen toch wat groter dan mijn buik. Tja, en nu mag dat niet meer. Ik word soms helemaal gek als ik al die lekkere blaadjes zie liggen en ik kan er niet bij.
    Maar ja ze hebben wel een beetje gelijk, want ik was toch wel erg beroerd die beide keren. De eerste keer heb ik nog een paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven en heb zelfs aan het infuus gelegen! Ja dat was me wat. Liep ik daar met een flesje door de gangen. De andere patiënten waren wel een beetje jaloers dat ik zo goed verzorgd werd. En de dokter was ook superaardig. Na een paar dagen mocht ik naar huis. Ik was weer helemaal opgeknapt en had er weer zin in. Mijn baasjes (ja, ik heb er nu een paar) waren ook erg opgelucht dat het weer goed ging.
    Maar helaas, na 2 weken was het weer mis. Ik had nergens zin in en eten hoefde voor mij ook helemaal niet meer. Tim probeerde me nog op te beuren met een snoepje. Maar zelfs dat vond ik niet meer lekker. Toen Carla dat zag, toen kwam er direct actie want ze was toch wel bezorgd. Je weet hoe ze is: dan moet er gelijk wat gebeuren. Voor ik het wist zat ik weer in het ziekenhuis! Gelukkig hoefde ik nu niet te blijven. Mijn baasjes zelf zouden me verzorgen. Nou, dat hebben ze goed gedaan hoor! Ik mocht een paar dagen binnen blijven, lekker bij de kachel. En ik werd verwend met veel aandacht, heerlijk was dat! Alleen die medicijnen die ik in moest nemen, dat was minder. Er was er eentje bij, een vieze bruine drab, nou dat kregen ze er bij mij niet in. Ik heb ze alle hoeken van de kamer laten zien.…
    En nu zit ik weer in mijn hokje, gezond en wel. Dus je ziet het: ik maak ook heel wat mee! Maar toch lang niet zoveel als jij natuurlijk. Al die verhalen over die vreemde dieren daar bij jou. Daar heb ik nog nooit van gehoord en ze zien er ook allemaal zo vreemd uit! Hebben ze eigenlijk ook gewone konijntjes want die heb ik nog niet gezien?
    Nou beste meid, je hoort het: ik kom niks tekort en ik vermaak me wel. Geniet jij maar veel van je reis zodat je me straks hele sterke verhalen kan vertellen.

    Veel liefs,
    Bunny

  • 01 December 2008 - 18:35

    Aleid:

    Ach.. die arme Bunny.

    Zeg Marloes, waar ben jij nu? Laat je weer 's wat weten?

    Liefs Aleid

  • 30 December 2008 - 12:31

    Marloes:

    hey hey hey
    wat ins hemels naam is wooffen? ik ben zelf helemaal gek op dieren dus het is echt heel leuk om te horen en te zien al die dieren. Die koalabeer ziet er super lief uit!
    wanneer kwam je ookal weer terug in nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 25747

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: