Kangaroos everywhere! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Kangaroos everywhere! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Kangaroos everywhere!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

07 December 2008 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!
Hoe is het daar? Ik zit hier momenteel ergens in de middle of nowhere (again) in Kangaroo Island. Mn laatste echte berichtje kwam uit Melbourne, en dat lijkt echt eeuwen geleden. Ik heb ondertussen al een aantal keren gesurfd, hard gewerkt, in een gevangenis geslapen en nog veel meer. Maar ik zal even bij het begin beginnen.
Tijdens mn vorige berichtje was ik nogal verveeld in Melbourne. Moest weer snel de stad uit, dus volgende dag naar het eerste kleine dorpje aan de Great Ocean Road gegaan, Torquay. Dit is het plaatsje waar het surfen is uitgevonden en echt een walhalla aan surfshops, heel jammer dat mijn backpack nogal aan de zware kant is..
Ik had hier heel wat surfdudes verwacht, maar het dorpje stelde echt niks voor, het enige wat je er kan doen is surfen, maar het weer was echt heel slecht. Constant regen, wind, koud. Ja, ik liep hier echt met een aantal lagen kleding over elkaar aan. Savonds gelukkig wat mensen in het hostel ontmoet. Erg toevallig, een meisje, Beatrice die ik al een paar keer in Tasmanie tegen was gekomen kwam ik hier ook weer tegen:) savonds met zn allen gegeten, en volgende dag toch maar met zn allen gaan surfen, ondanks de kou en regen. Wetsuit aan en gewoon gaan. Ik heb nog wel lessen genomen, en bleef gelijk bij de eerste golf staan op mn bord, ik had er gelijk weer zin in!
De volgende dag eigenlijk niks gedaan, en mezelf eigenlijk heel erg verveeld. Toen maar met de hele groep (2 uit engeland, een duitse jongen en Beatrice) naar het volgende dorpje gegaan, Anglesea, waar nog minder te doen was:p En drie dagen gebleven.. Toch daar ook maar weer een dagje gaan surfen, wat wel weer echt super was! Zon goed gevoel om gewoon op je board te blijven staan bij een golf. En we hadden weer het idee dat we tenminste iets gedaan hadden:) De 2 dagen daarna weer niks gedaan, en maar besloten savonds naar de einige plaatselijke pub te gaan. Uiteindelijk nog best gezellige avond geworden, met locals van rond de 40. Tsja, beter dan achter de tv te zitten:P
Ik had wel bedacht dat ik even ergens moest gaan wwoofen, werd helemaal gek van het niks doen (ja, soms is dat ook vervelend..) dus kon vorige week maandag gaan wwoofen in Lavers Hill, een dorpje van 50 mensen aan de great ocean road. Tenminste, de farm was daar nog weer 10 minuten vandaan, dus echt in the middle of nowhere, maar hoe mooi!
Ik was samen met Beatrice, wat wel heel fijn was want anders had ik me denk ik erg eenzaam gevoeld daar. We hadden een eigen cottage met slaapkamer, woonkamer, tv, wasmachine, eigen douche en keuken, hoe luxe! Dat waren we al even niet meer gewend. We werden wakker met ocean-view en bergen, super! We kwamen daar bij Helen en Julian, hele aardige mensen maar een beetje afstandelijk. Ze hadden een 280 acre farm met schapen, 2 honden met allebei 1 blauw oog, lamas, paarden, nouja alles eigenlijk. Dinsdag begonnen we met werken, ze hadden een oude caravan die we helemaal moesten uitmesten en schoonmaken, zodat er weer mensen in konden slapen. Sinds ik die caravan heb gezien, weet ik dat ik nooit in een caravan wil slapen, echte plek voor spinnen en slangen zeg maar. Smiddags hadden we meestal vrij en Helen had allerlei ideeen voor ons om te doen, en reed ons overal heen (openbaar vervoer kan je vergeten hier en afstanden zijn veel te lang om te lopen), erg handig dus. We hebben een stuk van de great ocean road gelopen, dat is de beroemde weg tussen Melbourne en Adelaide, langs alle kusten, door de bush en over het stand, supermooi! Nog een slang, wat wallabies en een echidna tegengekomen, blijft leuk om die beesten in het echt te zien:)
De volgende dag moesten we een huis gaan beschilderen wat ze aan het renoveren waren, hard gewerkt deze dag en waren het aan het eind daarom ook best wel zat. Toch nog even de auto geleend en naar een waterval gelopen. Natuurlijk was het de hele dag mooi weer, totdat wij daarheen gingen en het ging onweren. NOuja, we waren toch te moe om nog iets te doen.
Savonds was er nog een dinnerparty. Dat klinkt groter dan het was, Helen vond het nogal belangrijk maar er kwamen gewoon 2 buren eten, haha. Een echt frans toetje gemaakt (beatrice komt uit Frankrijk), de crepes! Dat kennen ze hier totaal niet, ze hebben hier alleen hele dikke pancakes. Waren erg lekker!
De volgende dag begonnen we weer met werken. Helen legde wat uit, en helemaal begrijpen deed ik het niet. Nouja, ik had een idee en het klopte wel. Het kwam erop neer dat we stront moesten gaan verzamelen van de paarden voor compost in de tuin. Eerst alles bij elkaar harken en daarna met een schep alles in een zak proppen, lekker fris klusje dus:P Maar dat met zn tweeen doen is eigenlijk best leuk:) De rest van de dag hebben we wat gardening gedaan, tuintjes beetje bijwerken enzo.
Smiddags hadden we vrij en zijn even naar het strand geweest, we waren echter zo moe dat we daar echt alleen maar hebben gelegen en even wat nederlandse muziek geluisterd na al dat engels gepraat:P
Vrijdag was alweer de laatste dag, en ben ik op de bus gestapt naar Warnambool, een plaatsje iets verder op de great ocean road. Beatrice ging naar Melbourne, dus het was wel weer even wennen om weer alleen te zijn en geen huisje meer voor mezelf te hebben maar alles te moeten delen! Viel best wel mee hoor achteraf:P Ik wou eigenlijk diezelfde dag al naar Adelaide, maar het ov is hier zo slecht. Zaterdag kon ik pas naar Mt gambier, een plaatsje weer iets verder, en daar zou ik dan om 2.15pm aankomen, de enige bus daarheen. De enige bus vanaf dat plekje naar Adelaide vertrok diezelfde dag om half 12 smorgens.. Helaas, dat werd dus een nacht in een of ander klein plekje slapen.. Tsja, er wonen hier superweinig mensen en het transport is echt heel slecht.
Zaterdag dus maar een nachtje in Mt Gambier doorgebracht, en als je het totaal niet verwacht worden het de leukste avonden:) Ze hadden zelfs een paar pubs en een discotheek! Ik sliep in een hostel wat vroeger een gevangenis is geweest, en wat ook zeker nog duidelijk te zien was. Was de enige samen met een andere vreemde duitse man die ook gestrand was in dat dorpje. Er werkte wel een meisje, Andrea, dus met haar naar een paar pubs gegaan en nog wat leuke mensen ontmoet, dus toch nog een geslaagde avond:) Zelfs nog gewed op een honden en paardenrace, dat kan hier in ongeveer elke pub. Helaas mn 5 dollar verloren..:P
Volgende dag de bus in voor een tocht van 7 uur naar Adelaide, dat klinkt ver, en is het misschien ook maar voor ozzie begrippen is het helemaal niks. Had ondertussen al een ander wwoof-adres op Kangaroo Island gebeld en daar kon ik afgelopen maandag terecht.
Vanaf Adelaide de ferry gepakt, en opgehaald door Paul, van de familie. Er waren nog 2 andere meisjes die diezelfde dag aankwamen, en er waren al 3 andere backpackers hier. We zitten dus met zn 6en, en ik ben de enige nler, de rest is duits. Zelfs mn duits kan ik hier dus nog oefenen:P Hoe we hier aan zijn gekomen is ook een verhaal apart. Paul kwam ons ophalen maar had niet genoeg plaats in zn auto, maar nog wel in zon wagen waarin je paarden vervoert achter zn auto. We konden dus even 60 km over stofweggetjes (geen verharde wegen hier) paardje spelen. Haha, we waren behoorlijk heen en weer geslingerd en mn broek was rood ipv blauw door al het stof. Maar toch weer een leuke ervaring:P
Hier echt wel weer superleuk, heel anders dan mn vorige wwoofadres. Wel weer in de middle of nowhere, en dichtsbijzijnde plaatsje is 60 km verder. De familie bestaat uit Paul, Katja en hun kind van 4, Poppy, heel erg lief meisje. Echt hele aardige mensen. Wij zitten met de backpackers in een cottage, dus weer luxe, met zee uitzicht en kangaroos in overvloed, zie ze al bijna niet meer:P
Verder hebben ze hier een wildlife sanctuary, dus vangen gewonden dieren op en houden ze hier. Ze hebben hier echt alles! Kangaroos (een klein die ze op de weg hebben gevonden) cackatoos, echidnas, eenden, geiten, schapen, emus, honden een cobra, possums enz enz. Het is ook open voor de toeristen, die kunnen een tour krijgen, en wij helpen dan en letten op de dieren. Mensen kunnen de cobra vasthouden (zon hele grote slang;)), koala vasthouden en dieren eten geven. De dieren zijn allemaal supertam, en echt heel lief.
Verder bestaat het werk hier uit dieren eten/drinken geven, en gister en vandaag schapen geschoren!
Ja, daar weet ik nu alles van;) Echt super! Eerst moesten ze allemaal gevangen worden, wat heel erg makkelijk gaat. De beesten zijn niet al te snugger, en blijven allemaal bij elkaar waardoor je ze bij elkaar kan drijven en ze vanzelf de stal inlopen.
Zelf heb ik niet geschoren, daar kwamen 2 scheerders voor (er moesten meer dan 400 schapen worden geschoren). Wij moesten dan de wol uitzoeken en sorteren op lengte en slechte plekken. Het scheren ging er behoorlijk hardhandig aan toe. De bloedvaten van die beesten zitten heel erg aan het oppervlakte van hun huid, dus met scheren behoorlijk een probleem. Vandaag had er eentje een slagader te pakken, bloeden! Niet normaal. Proberen te hechten, maar bleef bloeden en bloeden totdat zn nek uiteindelijk met tape werd afgeplakt en het enigzins stopte, hij was gered:) Schijnt dat scheerders er weinig om geven en ze vaak gewoon dood laten bloeden..
Waren wel erg vermoeiende dagen, vroeg op en de hele dag werk, dus morgen wordt meer een rustdag, en hoeven we niet zoveel te werken. Nouja, echt als werken voelt het niet, het is superleuk om te zien hoe dit soort dingen allemaal gaan. Wel erg jammer is dat ik eigenlijk niet echt wat van het eiland kan zien. Er is hier geen openbaar vervoer, dus erg afhankelijk van anderen. Ga proberen om met een paar duitse meisjes toch nog wat te regelen.
Dit eiland is trouwens net zo groot als een kwart Nl, en er wonen maar 4000 mensen! Echt heel erg uitgestrekt dus.
Weet verder nog niet hoe lang ik hier blijf, en eigenlijk weet ik verder ook nog helemaal niks. Zit me heel erg af te vragen waar ik met Kerst zal zijn, en ik heb geen idee. Misschien aan het wwoofen, misschien in Sydney.. Erg lastig om te beslissen, wat ik eigenlijk nu toch ongeveer wel moet doen. Probleem is dat Sydney erg leuk zou zijn, alleen ook echt heel duur.. Nouja, ik weet het nog niet, ik zal jullie proberen op de hoogte te houden, wat hier momenteel wel een beetje lastig is. We kunnen wel altijd op de computer van de familie, maar dat is meer even snel mail checken. Nou, ik ga weer slapen, erg moe nu na 2 dagen shed-hand spelen, maar morgen heerlijk uitslapen:)
Vandaag verder nog een schaap geschoren! Heel vermoeiend maar echt superleuk om te doen!:) en morgen een tour over het eiland maken voor 2 dagen, met wat backpackers hier, ben benieuwd:) en even niet werken, ook wel weer lekker af en toe:P
spreek jullie snel weer!
Veel liefs, Marloes

  • 07 December 2008 - 10:27

    Barbara:

    Heeei lieffie
    Zo, volgens mij laat ik wel veel berichtjes achter overal vandaag, maar dat geeft vast niet ;)
    SUPERLEUK allemaal!! Zelfs de rotklusjes klinken nu nog leuk :P Het gaat wel snel allemaal hoor!! Er gebeurt daar echt veel in zo'n korte tijd.
    Heel veel plezier nog!!
    Veel liefs, ook van Jeroen!

  • 07 December 2008 - 12:42

    Lisanne:

    Heey chica!marloes de schapenscheerder!!whaha misschien vervelen de kangaroos jou inmiddels voor mij klinkt het nog steeds als een heeeel andere wereld ;) echt gaaf! veel succes nog met al je plannen voor de komende tijd!kuss

  • 07 December 2008 - 13:58

    Femke:

    Chickiee!

    Wat leuk al je verhalen! Ben redelijk jaloers hoor, ik zit nu namelijk met een dikke trui te snotteren in mn bed! Maar hier is t ook bijna vakantie dus :D Veel plezier nog met rondtrekken! Kus

  • 08 December 2008 - 07:58

    Edmee:

    Hoooi!
    Ik ben ziek :-( en jij maar al die leuke dingen meemaken. Kerst lijkt me wel echt raar daarzo in de zomer. Over 2 weekjes ga ik Wintersporten :-D kijk er echt naar uit. Hoop snel weer wat van je te horen!
    Liefs

  • 11 December 2008 - 07:57

    Frits:

    Heeeej:)

    Leuk om je verhaal weer te lezen! Ik had er gewoon even tijd voor aangezien ik net naar sgool ging voor noppes werd gebeld door klasgenoot dat de les niet doorging;) Verder hier een beetje druk zo vlak voor de kerstvakantie ook met studie etc...

    Tot je volgende bericht
    Ciao Frits

  • 14 December 2008 - 12:54

    Anne:

    Heeeey!!
    Jeeeetje, jouw verhalen worden steeds langer! Kijk maar uit, anders heb je straks in Nederland niks meer te vertellen ;) Nee hoor, super leuk!!
    Weet je al wat je met kerst gaat doen?? Ik ga lekker de hele vakantie OC2 leren, net als elk jaar :P Veel plezier tussen alle beesten daar, echt heel gaaf!!

    Kus, Anne

  • 18 December 2008 - 11:29

    Pleuni:

    Hey Marloes,

    De avonturen houden maar niet op... maar als ik het goed begrijp ben jij een natuurtalent in surfen... haha...

    Lijkt me wel raar om daar kerst te vieren... Ik ga trouwens 23 december naar mijn ouders in China, dus dan ben ik even dichter in de buurt bij jou...

    Wel raar dat je al die dieren in het echt ziet.. als ik een cobra zou zien, zou ik gillend weg rennen.

    Nog heel veel plezier en een prettige kerst!

    X Pleuni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 25741

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: