weer in de bewoonde wereld:) - Reisverslag uit Adelaide, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu weer in de bewoonde wereld:) - Reisverslag uit Adelaide, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

weer in de bewoonde wereld:)

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

19 December 2008 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal!

Ik dacht, het wordt weer even tijd voor een berichtje:) alweer een tijdje geleden volgens mij en ik zit ondertussen niet meer op kangaroo island, maar, jawel, weer in Melbourne waarvan ik mezelf had voorgenomen er nooit meer naartoe te gaan omdat ik er niks aan vind.. Tsja, plannen maken hier en je dingen voornemen heeft dus gewoon geen zin:P
Het is wel heerlijk om weer in de bewoonde wereld te zijn, mensen te ontmoeten en shops te hebben! na 2 weken geen winkels te hebben gezien, hoe leuk je dat dan kan vinden:)

Ik zal nog even vertellen over mijn Kangaroo Island weken, echt een supertijd gehad! en als ik er zo op terug kijk wordt het alleen maar leuker.. Dat klinkt een beetje raar ja, maar daar worden bepaalde dingen gewoon normaal, terwijl als ik hier ben het anders ga zien, dat het eigenlijk wel heel bijzonder was.
Na mn vorige berichtje zat ik er net een paar dagen en zou ik een tour gaan doen. Dat hebben we gedaan, voor 2 dagen, en zo mooi!
We hadden met zn 5en, 3 duitse meisjes en een nlse jongen een auto gehuurd en over het eiland gereden. Het eiland is niet supergroot, dus hoefden we niet zo lang in de auto te zitten, beter:)
Er zijn op het eiland een paar toeristische attracties die je zeker gezien moest hebben, dus gingen we daar natuurlijk heen:) Hansons Bay, het mooiste strand wat ik tot nu toe heb gezien! Zoo mooi! blauw heel helder water, wit strand, en we hadden mooi weer dus strakblauwe lucht, wat wil je nog meer?!

Daarna gingen we door naar de 'remarkable rocks'. Een rotsformatie die heel erg beroemd is, maar erg bijzonder was het niet, en vooral onwijs toeristisch. Beetje jammer, maar wel erg leuk om leuke foto's te maken:) er was een tour guide die alle 'foto-plekjes' wist, dus die volgden we gewoon. Daarna gingen we naar de secret steps. Van een aantal locals hadden we dit gehoord, dit zijn letterlijk geheime trappen, echt onwijs steil en afbrokkelende stenen. Er werd ons verteld dat we naar een bordje 'don't go behind this point' moesten gaan, en dan daarachter naar beneden de diepte inlopen:P Dus wij dat opgevolgd, we moesten er een behoorlijke klim voor over hebben, maar het was het zeker waard! Beneden zaten er allemaal fur seals (zeeleeuwen), en we konden op ongeveer 3 meter afstand komen! Zo leuk om ze van dichtbij te zien, zonder allemaal andere toeristen om je heen:)

We sliepen die avond in een soort van farm hostel, omringd door duizenden koeien en schapen:P haha. We hadden alleen geen eten meegenomen, je gaat er toch nog steeds vanuit dat er wel ergens een supermarkt zou zijn. NIet dus. Daar kan je daar echt niet vanuit gaan:P Dichtsbijzijnde 'supermarkt' was in een caravan park, waar ze 2 planken met eten hadden staan, en duur! maarja, echt een andere oplossing was er niet:P Terwijl we aan het koken waren was er een tour aan het bbqen. Ik denk dat we er erg hongerig naar keken, want de guide zei op gegeven moment dat als er wat over was, wij het wel mochten hebben. Na ons geweldige diner hebben we dus de bbq restjes opgegeten:P haha, ja je bent backpacker of je bent het niet;)

De volgende dag gingen we weer vroeg op pad, naar seal bay om weer zeeleeuwen te zien, hier was het wat toeristischer, maar konden weer superdichtbij komen! echt geweldig. Daarna zijn we nog wat over het eiland gereden en weer teruggegaan naar Pauls Place, waar we aan het wwoofen waren.

De volgende dagen was het weer werken, maar echt 'werken' was het ook weer niet. Het waren niet de leukste klusjes, zoals de 'grootste' stenen rapen rondom huisjes met duizenden stenen, onbegonnen werk dus. Of bbqs schoonmaken die echt onder de olie zaten. En dat met echt duizenden vliegen, niet normaal! en hoe irritant kunnen die beesten zijn zeg, komen op je gezicht zitten, op je mond, ogen en oren en je moet ze er echt af slaan om ze weg te jagen. Ze doodslaan heeft geen zin, dan zijn er nog duizenden anderen. Je moet er dus maar gewoon aan wennen.

Verder hadden ze daar echt alle dieren die je je maar kunt voorstellen. Pauls place is een wildlife sanctuary, en ze houden daar ook tours. Alle dieren die daar zijn, zijn gebracht doordat ze op straat zijn gevonden en geen moeder mee hadden of wat dan ook. Ze zijn dus allemaal aan mensen gewend en onwijs tam, zo leuk! De eerste keer dat ik de vogelkooi binnenging kwam er gelijk een cockatoo op mn hoofd zitten! je schrikt je rot, maar zo lief. En ook tijdens het werken blijft ie gewoon zitten, en dan kan het zelfs vervelend worden:P

Verder stond het hele huis ook vol met dieren, kleine kangaroo die met de fles werd groot gebracht, kleine koala, 3 honden, een kat, vogels, schorpioen, vissen.. en dat allemaal alleen nog maar in de keuken:P
De kleine kangaroo was echt superschattig, nogal verward af en toe en als ie in de tuin mocht springen wist ie gewoon niet waar ie heen moest en sprong ie overal tegenop, haha, echt heel schattig.

Verder zijn we ook nog een avond naar de plaatselijke pub geweest, erg grappig, het hele eiland komt daarheen in het weekend. En het is ook echt in 'country-style', er was zelfs een sheerers hall of fame! haha, supergrappig. Het duurt trouwens rond de 10000 schapen om een goede sheerer te worden, en om in 3 min een schaap te scheren. IN het begin doe je er ongeveer een uur over!

Daarna gingen Paul, zn vrouw en Poppy, hun dochter 2 dagen naar Adelaide, en het was erg grappig waar ze mee terug kwamen; 2 cavia's, een paard, 3 vogels, een baby-possum, dode ratten, en dat allemaal op de ferry:P haha.

Verder ben ik afgelopen maandag met de ferry naar Adelaide vertrokken, en daar 3 dagen gebleven. En hoe goed is het dan om weer in een stad te komen! En een superleuke stad! niet zo massaal als Melbourne of Sydney, en hele leuke sfeer en leuke uitgaansstraatjes. Heb vanuit hier ook een wijntour naar de Barossa-valley gedaan. Dit is een wijngebied vlakbij Adelaide van waar 45% van alle wijn vandaan komt. En natuurlijk moesten wij die wijn proeven:) 3 wineries voor lunch, wat niet erg handig gepland was. Je krijgt steeds maar een klein laagje, maar wel van heel veel soorten. Rond 11 uur voelde iedereen m dus al behoorlijk zitten, zaten wel heerlijk wijnen tussen:) Daarna lunch en nog een tasting, waarna we weer terug gingen en iedereen doodmoe in de bus in slaap viel.
'S avonds ben ik met een paar nog wat gaan drinken en naar een karaoke bar geweest, ook heel erg leuk:)

Gister ben ik naar het strand gweest, heerlijke dag met 30 graden! Heb er gelukkig nog even van genoten, want zit sinds vanmorgen in Melbourne, en hier regent het en is het koud! valt behoorlijk tegen! Maar gelukkig is het hostel goed en Denise zit hier ook, dus erg leuk om haar weer te zien. Verder blijf ik hier nu met kerst, en zit ik er nog over te denken om met new year naar sydney te gaan. Maar dat hangt een beetje vanaf hoe ik het hier vind.
Maar tot nu toe beter dan alle vorige keren in Melbourne:)

Het kerst-idee hier heb ik verder ook totaal niet. Heel raar om kerstliedjes te horen terwijl je met 30 graden buiten loopt in je korte broek. Er wordt in de hostels wel van alles gedaan, dus dat is wel leuk. Maar echt een kerst zal het niet worden.
Volgens mij heb ik nu mijn verhaal van de afgelopen 2 weken wel weer ongeveer verteld, en is mijn tijd alweer bijna op..

In ieder geval, iedereen een fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar!

Groetjes, Marloes

  • 19 December 2008 - 09:11

    Nahal:

    Maarllooesjjee!
    Ik ben blij dat Melbourne je nu wat beter bevalt;)
    En het is wel weer ontzettend jamnmer dat je deze kerst niet met familie enz bent, maar maak er toch maar iets leuks van daar(dat gaat jou vast lukken:P)!
    Nog hele fijna dagen daar en jij natuurlijk ook een(warme) kerst en een ontzettend gelukkig nieuw jaar!!
    Kusjeeee Nahal

  • 19 December 2008 - 09:58

    Pleuni:

    Hey Marloes,

    Wel raar om kerst met warm weer te vieren, ga het zelf ook doen... is nu rond de 20 garden bij mijn ouders...

    Btw heb je mijn kerstkaart ontvangen?

    X Pleuni

  • 19 December 2008 - 10:42

    Lisanne:

    Heeyy Marloes! Kan het me niet voorstellen dat het daar zo heeeerlijk warm is en hier niet :( krijg gelijk weer zin in de zomer, whaha je hebt wel gebikkelt zo te horen met je vliegenbbq schoonmaken enzo. Veel plezier komende dagen in Melbourne en misschien in Sydney! alvast gezellig feestdagen!!

  • 19 December 2008 - 12:02

    Tim:

    Hey Marloes,

    Klinkt allemaal heel gaaf! Vooral als je al aan t derde meetrapport van het biochemie-experiment..weet je zeker dat je dat niet mist ;)?
    Wij hebben deze week weer Dies, dus de hele week al feest. Helaas is het wel koud hier in ons kikkerlandje..Nog een hele fijne reis en alvast Merry Australian Christmas!

    Spreek je! x Tim

  • 20 December 2008 - 19:24

    Suus:

    Haai Marloes!
    Die verhalen van jou zijn nog steeds superleuk! ben gewoon jaloers dat jij op het strand gebt gelegen! hier zitten we soms met muts en handschoenen op de fiets! En dan die wind nog :o
    Ook superleuk met al die dieren om je heen! Vooral al die exotische!
    jammer van het kerstgevoel! Gebruiken ze daar ook nep/spuitsneeuw? :P lijkt me wel melig!

    Ben benieuwd naar je volgende bericht! groetjes x Suus

  • 20 December 2008 - 20:12

    Edee:

    Heey marloesss,
    super dat je het nog zo naar je zin hebt.
    wanneer komen nou de jongens verhalen :P
    hahaahah
    jij ook een fijne warme kerst & alvast een heeel gelukkig nieuwjaar !!
    kuss

  • 24 December 2008 - 10:01

    Aleid:

    Marloes! Ik wens je een héél fijne Kerst :) en een knallend nieuwejaar! Jij gaat al eeen halve dag eerder 2009 in, dat is wel grappig.

    Veel liefs van Aleid

  • 25 December 2008 - 10:56

    Fam. Bosselaar:

    Beste Marloes,

    We willen je fijne kerstdagen toewensen en een gezond 2009.

    Veel plezier de komende tijd in Australië.

    Groeten,
    Jan, Janny, Janine en Jos, Louran en Hendrik

  • 28 December 2008 - 10:15

    Daphne:

    Hey Marloes

    Wat een verhalen weer! Je hebt de afgelopen weken weer veel gedaan! Wat heerlijk om met zo'n warm weer aan het strand te liggen! Ik ben benieuwd hoe je de kerst hebt ervaren?

    Nog veel plezier en een gelukkig nieuwjaar!
    xDaphne

  • 30 December 2008 - 16:08

    Patriess:

    hee marloess
    ik ben weer thuis heb 2 dagen regen gehad maar verder rond de 24 graden was weer heerlijk zo een weekie er tussen uit! en ja dat is vreemd he voor de eerste keer kerstliedjes zinge in korte broek;) maar ik ben er al aan gewend whaha en hebbe ze daar ook maar 1 kerstdag canarische eilanden wel.
    Nou spreekje gauw weer en veel succes Xxx Patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 25735

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: