HAPPY NEW YEAR! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu HAPPY NEW YEAR! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

HAPPY NEW YEAR!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

03 Januari 2009 | Australië, Sydney

Halloo allemaal!

Allereerst, een heel erg gelukkig nieuwjaar voor iedereen, en hopelijk wordt het een superjaar!

Hoe was kerst en oud&nieuw daar? freezing cold?;) Het is hier niet normaal warm eigenlijk, steeds 30 graden, echt heerlijk strandweer dus:) eindelijk een paar keer op het strand gelegen, heerlijk(H) En ja ik zit in Sydney! TOch! en heb het vuurwerk hier gezien, super! Echt zo mooi! Had er dan ook 10 uur voor gewacht, maar het was het waard:) Eigen vuurwerk is hier namelijk verboden, dus iedereen gaat voor het vuurwerk naar de Harbour Bridge, er waren 1,5 miljoen mensen! En dat betekent dan dat je er al rond 2 uur smiddags moet zitten om te voorkomen dat ze het sluiten en je er niet in kan komen. Ik ben met Beatrice erheen gegaan, superleuk sfeertje! heel leuk om te zien hoe de ozzies nieuwjaar vieren, iedereen is aan het picknicken en wordt meer en meer dronken naarmate het 12 uur wordt. Maar dat is dan ook wel weer grappig:p Om 9 uur was er een familie vuurwerk, en om 12 uur het vuurwerk waar iedereen op wachtte, en het was het echt waard!

Daarna wil natuurlijk iedereen tegelijk het centrum in waardoor dat wel een uur duurt, echt massa's mensen! Het uitgaan daarna stelde niet zoveel voor, tenzij je veel geld eraan uitgeeft voor een kaartje, dat had ik er dan toch weer niet voor over. Het is ook maar 'gewoon' nieuwjaar. Wat dat betreft leer je deze feestdagen thuis wel waarderen, het is toch beter dit met goede vrienden en familie te vieren ipv mensen happy new year te wensen die je net een uur kent en toch verder nooit meer ziet:P

Ik zal verder weer even beginnen bij het eind van mn vorige berichtje, alweer tijdje geleden zeg!(A)
Ik kwam toen net in Melbourne, regende toen nog maar precies vanaf de dag dat ik daar kwam werd het superweer! Op het strand gelegen enzo, heerlijk:)
En heb het dit keer echt super naar mn zin gehad in Melbourne! Zat in een leuke backpackers buurt (behalve dat er allemaal prostituees voor mn hostel liepen:P), niet meer in het centrum, dus wat rustiger, superschoon en ruim hostel.
Omdat ik al een keer in Melbourne was geweest had ik het meeste al gezien dus heb ik eigenlijk niet heel veel gedaan behalve kerst gevierd en heel veel geshopt:) Was het helemaal zat 3 maanden steeds in dezelfde kleren te lopen:p

Verder had ik onderweg nog wat mensen ontmoet, waarvan er een jongen, Chin, in Melbourne woonde. Met hem ben ik naar Mornington Peninsula geweest, dat is het gebied onder Melbourne, zo mooi! Je rijdt 1,5 uur en ziet de mooiste stranden! Ook gingen we naar mt dandedong, een berg waarop je uitzicht hebt over heel Melbourne, super!

En toen werd het alweer tijd voor Kerst.. Tsja, dat moet je hier echt tegen jezelf zeggen anders geloof je het niet. Totaal geen kerstgevoel, zo raar met 30 graden en een zonnetje, en zonder familie. Ik was door Denises familie uitgenodigd voor hun kerstlunch, superleuk, dus daarheen geweest. En ondanks dat het niet als kerst voelde was het wel heel gezellig en heb ik zelfs nog wat cadeautjes gehad! Zo lief! Verder hebben ze hier wel kerstbomen voor mensen die zich dat afvroegen;) Maar heb het idee dat het wel wat minder belangrijk is dan in Nederland.

Verder die avond met Denise nog uitgeweest. We gingen naar 'Base' een hostel met een bar waar het ladies night was, gratis champagne voor ladies, of 'guys dressed like a lady'. Wat dus betekent dat er heel veel jongens in een jurk of rok rondlopen:P haha, te grappig.

2e kerstdag kennen ze hier verder niet, deze dag heet Boxing day en het belangrijkste is de uitverkoop, letterlijk overal! Dus weer shoppen, wat kan je anders doen?!
Laatste dagje in Melbourne heb ik in cafes doorgebracht samen met Denise. Probleem (of niet)is dat we allebei heerlijk vinden om in een cafe te zitten, te kletsen en verder niks te doen. Dus dat is eerst het cafe in voor een koffie, dan naar een andere voor een drankje, en daarna weer naar een andere voor lunch:P Haha, heerlijke tijdsbesteding:)

Verder had ik besloten toch naar Sydney te gaan met nieuwjaar. Echt ontwijs lang over nagedacht, en soms is het zo lastig om te beslissen wat je wil, pff. Niet mn sterkste punt, en dan ben je er constant over na aan het denken. In ieder geval, ik heb besloten mijn vlucht naar Nieuw zeeland nog een keer te verzetten en 14 januari daarheen te vliegen! superveel zin in:) Ik vlieg vanaf Brisbane, dus moest ik sowieso door Sydney om daarheen te gaan. Dus een goed excuus om naar Sydney te gaan met oud&nieuw:)

Ik zit hier nu vanaf afgelopen zaterdag, bij Katie in een appartement. Dus gratis:) superrelaxt, vooral als ik hoor dat prijzen hier tijdens nieuwjaar 90 dollar voor 1 nacht is in een hostel!(ongeveer 45 euro, normaal ongeveer 15 euro) en dan heb je alleen maar een bed, echt belachelijk! Ze woont met 5 andere in een appartement en 1 van hen had ook nog 8 andere uitgenodigd om bij ze te slapen, wat dus betekent dat de hele huiskamer vol ligt, die slapen dan ook gewoon op de grond:P
1 van de huisgenoten komt uit duitsland en heeft 3 jaar in delft gestudeerd! hoe toevallig is dat?!

Verder doe ik ook hier niet echt veel naar mijn idee. Veel uitgaan (alweer ja..) en er zijn veel bekenden hier, dus veel met hun afspreken, supergezellig:)
Zijn zelfs 3 meisjes van de groep vanuit nederland hier die ik gister op straat tegenkwam! Superleuk om die weer te zien na 3 maanden:)

Verder ga ik komende dinsdag weer weg, naar Brisbane. Heb eerst nog een surfcamp geboekt voor 4 dagen, super veel zin in! hele dag beetje surfen, op het strand liggen:) Dat camp gaat naar Byron Bay (kijk maar ergens op een kaart voor alle plaatsen;)) en dan nog in een paar dagen naar Brisbane. Supergoed om een beetje te weten wat ik nu ga doen voor de komende maand, beetje plannen is dus toch wel goed om ergens naar uit te kunnen kijken:)

Na Nieuw zeeland ga ik naar de west kust samen met Katie en Denise, wat ook super gaat worden:) alweer helemaal zin in:)
Verder voor jullie, veel succes met weer naar school/studie/werk na de vakantie! Ik geniet er nog even van voordat ik moet gaan werken:)

Veel liefs, Marloes

  • 03 Januari 2009 - 06:11

    Nahal:

    Hoooii marloesje,

    Ontzettend gelukkig nieuwjaar jij ook!:P
    Ik hoop dat je mn smsje nog hebt ontvangen:)
    Zo te lezen heb je het nu ontzettend naar je zin! toch wel jammer dat je kerst niet met je familie was, maar het was iig een andere ervaring:P Bedankt nog voor je kaartje en super veeel plezier nog daaro;) Kusjess Nahal

  • 03 Januari 2009 - 09:22

    Frits:

    Heeeej:)

    Wat een mooie verhalen toch altijd weer:)
    Ik heb hier gister avond een mooie nieuwjaarsborrel gehad op de club was erg gezellig:) Straks ga ik (het zou eens niet zo zijn) naar de hockey

    Have fun
    Kus

  • 03 Januari 2009 - 09:26

    Sanne:

    Haai Marloes!

    Een heel gelukkig, gezellig, avontuurlijk, liefdevol en gezond 2009 gewenst! Supervet dat je het gewoon aan de andere kant van de wereld gevierd hebt, dat is een ervaring die je niet snel vergeet denk ik! Volgend jaar moet je het gewoon op Asopos vieren, daar kon je flink los gaan, vraag maar aan Daphne & Aleid. ;)
    Nog heel veel plezier, ook in Nieuw-Zeeland!!

    Dikke kus Sanne

  • 03 Januari 2009 - 09:39

    Marjolein:

    Hee marloes,

    Wat super leuk om allemaal te lezen zeg! en het klinkt allemaal helemaal te gek!
    Ik heb je wel gemist hoor met oud en nieuw! Ik heb met jeanette triviant verloren dit jaar haha! En met sterretjes afsteken stond ik ook in mn eentje:P
    Maar wat jammer dat je zelf geen vuurwerk mocht afsteken(wel goed voor je vingers enzo)

    Nou meis geniet er maar lekker van daar in autralie en heel veel groetjes van mij en mijn familie. Blijf vooral doorgaan met schrijven want ik lees alles:D

    ciao vanuit het koude Holland.

    xxx Marjolein

  • 03 Januari 2009 - 10:00

    Suzan:

    Haai Marloes!

    Dankje wel! jij ook een heel gelukkig nieuwjaar met veel gezelligheid en nog meer feestjes ;)

    Hier in NL is het idd erg koud, heb alweer op de schaatsen gestaan! Dat was een tijd geleden zeg! Maar wel weer erg leuk. :D

    Nog heel veel plezier daar! En tot je volgende berichtje!

    Groetjes x Suus

  • 03 Januari 2009 - 11:15

    Robin:

    Hey,

    Gelukkig Nieuwjaar! Gaaf dat je in Sydney was zeg, lijkt me echt leuk om een keer mee te maken.

    En ben ook wel een beetje jaloers dat je naar Nieuw Zeeland gaat :O Lijkt me zo mooi. :P

    Nog heel veel plezier,
    Robin

  • 03 Januari 2009 - 11:33

    Lidian:

    Hee meis!

    Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!:) Aan al je verhalen te zien heb je het daar wel naar je zin, dus ik wens je dan ook nog een superleuke tijd toe daar!

    Liefs

  • 03 Januari 2009 - 11:45

    Lisanne:

    Jij ook een heel goed nieuw jaar!! :) hebben het in de lier gevierd, lang leve de simpele mensen :p zag sydney op t.v. echt superdruk ja! nieuw zeeland lijkt me ook super veel plezier daar alvast!

  • 03 Januari 2009 - 15:33

    Tim:

    Jij ook happy new year in down under! Hier was het helaas koud en mistig tijdens het afsteken van het vuurwerk. Ik heb dan liever 30 graden (en geen organisch wat de vakantie verziekt :P).
    Maar nog veel plezier in de bush-bush en doe de groeten aan de aboriginals!
    xx
    Tim

    ps. Robin: zeker omdat LOTR voornamelijk in Nieuw Zeeland is opgenomen :P?

  • 03 Januari 2009 - 19:09

    Daphne:

    Hey Marloes,

    Ook een gelukkig nieuwjaar en dat je nog veel mag meemaken in Australie!
    Toch uiteindelijk maar naar Sydney gegaan:) Je bent ook maar 1 keer in Australie;)!

    Zoals Sanne al zei was het op AV ook erg leuk!

    Heel veel plezier nog ook in Nieuw-Zeeland!

    xDaphne

  • 04 Januari 2009 - 10:45

    Pleuni:

    Hey Marloes,

    Jij hebt dus ook en gezellig nieuwjaar gevierd... Alvast een super 2009!

    Toen ik bij ouders was, had ik ook geen echt kerstgevoel, al was het wel zo'n 10-15 graden en een beetje fris..

    Wat leuk dat je weer gaat surfen... Veel plezier.. Ik ging eerst ook 2 dagen duiken en deed niet veel gedaan behalve duiken, eten, drinken, en relaxen..

    Nog heel veel plezier en blijf genieten!

    X Pleuni

  • 05 Januari 2009 - 17:40

    Janine Bosselaar:

    Ha Marloes,

    De beste wensen voor 2009!!

    Het zal wel een mooi vuurwerk geweest zijn. Gelukkig hoefde je niet in de kou te wachten ;).

    Ik ben voor het eerst op wintersport geweest naar Oostenrijk (samen met Jos). Was erg leuk.

    Verder heb ik ook al op de schaats gestaan in Zeeland.

    Van het jaar ben ik voor het eerst niet naar Delft (jou, Tim en je ouders) geweest. Zonder jou is het toch iets minder leuk en had al met vriendinnen afgesproken. Louran, Hendrik en mijn ouders zijn wel geweest!!

    Ik wens je veel plezier in Nieuw-Zeeland. Ook dat lijkt mij een hele belevenis.

    Liefs Janine

  • 08 Januari 2009 - 14:19

    Aleid:

    Heej :)

    Marloes, het vriest al anderhalve week in Nederland. Er werd geschaatst op de DW. Hoe vind je dat!? Ons oud&nieuw feest was erg gezellig. Gaaf dat jij gewoon in Sydney zat. En je gaat dus over een weekje naar Nieuw Zeeland. Het moet daar wel mooi zijn. We maken al plannen voor de zomervakantie, jij gaat ook mee hè? Nog bedankt voor de kaart! Hij kwam aan op de laatste dag van 2008, terwijl je hem op 5 december op de bus had gedaan. Ja, het is een hele afstand.

    Liefs Aleid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 25727

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: