Kiwiland, sweet as! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Kiwiland, sweet as! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Kiwiland, sweet as!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

23 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Taupo

Halloo!

Eerst maar even mijn verontschuldigingen dat het zo lang heeft geduurt sinds mijn laatste bericht, ik schaam me diep(A)

Maargoed, heb nu dat ook wel heel veel te vertellen. Zit alweer in Nieuw zeeland voor een bijna 1,5 week, zo mooi hier!! echt super, mooier denk ik dan wat ik tot nu toe in australie heb gezien.

Maar sinds mn vorige berichtje ben ik eerst nog een surfcamp gaan doen in Australie. Was echt weer superjammer om uit sydney weg te gaan, superleuke tijd bij Katie gehad, bij wie ik sliep in haar appartement. Veel bekenden van de vorige keer sydney gezien en zelfs een paar van de groep vanuit nl! echt heel erg leuk om die na 3 maanden weer even te zien:)

Toen surfcamp begonnen, we werden opgehaald in Sydney en naar het surfcamp gereden. Daar aangekomen gingen we gelijk naar het strand om te surfen, heerlijk weer, onwijs warm en verbranden gaat dus heel erg makkelijk, schijnt hier in 13 min te kunnen!
Alles wat ik hiervoor aan surftips had geleerd moest ik weer afleren, deed het helemaal verkeerd:P heel erg fijn dus.. echt heel vermoeiend ook, steeds weer paddelen om een beetje verder in zee te komen, ben je eindelijk achter de golven moet je wachten op een goede golf die je kan pakken. Terwijl je daar wacht wordt je met de stroming onwijs meegezogen, met de golven weer het strand opgespoeld, waar je vervolgens weer helemaal opnieuw moet beginnen.. waren die avond dus helemaal kapot, maar nog wel een leuk avondje uit gehad:) gezellige groep en onwijze standaard surfdudes (donkerbruin van de zon, blond haar..) dus was een goed feestje:)

Volgende ochtend is dan wat minder, was elke dag vroeg op, smorgens 2 uurtjes surfen, lunchen en smiddags weer surfen. 3e dag gingen we naar een ander strand meer richting byron bay. Laatste 2 dagen was het helaas niet echt goed weer meer. Regen en wind, niet beste omstandigheden om te surfen.. Toch ging het wel steeds beter, en een professional ben ik nog lang niet, maar kan wel wat golven pakken:)

De 4e dag zijn we doorgereden naar Byron Bay, en moesten we natuurlijk de laatste avond natuurlijk nog wel met zn allen uit. Byron bay is echt helemaal geweldig. Echt vakantiestadje, soort Blanes; zon, zee, strand, uitgaan en surfen, en dat is het. Perfect dus:)
Avond was superleuk, en zelfs weer 2 mensen van de groep uit nl tegengekomen! en dat terwijl ik echt totaal niet wist dat ze daar waren.. ja soms is zelfs australie klein:P

Met hen de volgende dagen opgetrokken, en het was heel goed dat ik mn vlucht naar nz al had geboekt, anders was ik daar zeker blijven hangen, zoals heel veel andere backpackers. Uitgaan, geld uitgeven en overdag beetje op het strand liggen, iig heel goed voor een paar daagjes:) Ondertussen ook nog een dagje naar Nimbin geweest, een hippie dorpje waar iedereen heen gaat om wiet en 'cookies' te kopen. Er gaan allemaal tours naar toe, maar de wiet is allemaal illegaal. Soms worden die bustours door de politie aangehouden en helemaal ondersteboven gekeerd omdat iedereen van alles heeft gekocht:P
Helaas waren alle cookies al op toen wij er kwamen, beetje jammer:P

Toen naar Brisbane gegaan, van waar mn vlucht naar Auckland was.
Echt heel veel anders is het niet, en van tevoren had ik daar ook niet erg goed over nagedacht. Ik had 1 dag van tevoren in australie nog even veel geld gepint voor in nieuw zeeland, dat is wel handig dacht ik. Niet erbij nadenkende dat er natuurlijk een hele andere muntsoort in nz is.. tsjaa..:P

Op mn vlucht naar nz zat ik naast een irritante man die maar bleef praten, zelfs als ik mn muziek aan het luisteren was. eenmaal op het vliegveld ging ik even naar de wc, zitten er allemaal aziatische vrouwen ongestoord met de deur open op de wc.. Tsja, echt goede 1e indruk van nz had ik dus niet.

Maar ondertussen is dat al wel anders, het is echt zoo mooi! wel een beetje te vergelijken met Tasmanie. Bergen, vulkanen, heel veel eilanden en overal helderblauw water, zo mooi!
Ik reis hier nu met de kiwi-experience. De nieuw-zeelanders noemen zichzelf kiwi's, doordat ze bekend staan om hun kiwi-fruit en kiwi-vogel. De kiwi-experience is een hop-on-hop-off bus voor backpackers. Je kan hierbij dus op de bus stappen, en zelf bepalen waar je er weer af wil. Verder regelen ze alles voor je, alle activiteiten, accomodatie enz. Heel handig dus, maar af en toe wel iets te makkelijk, zelf iets uitzoeken is soms veel leuker:)

Vanaf Auckland ben ik eerst naar boven gegaan naar Paihea en Cape Reigna voor 3 dagen. Cape Reigna is het noordelijkste puntje van nz waar de tasman sea en de pacific ocean elkaar ontmoeten, dat kan je heel goed zien aan de donkerblauwe kleur van de ene en de lichtblauwe kleur van de andere zee die mixen als het ware. Ook nog sandboarding gedaan, supergaaf! Op een bodyboard keihard van een zandhelling afgaan, je kan snelheden van 60 km/h bereiken, maar dat vond ik toch wel net iets te hard.

In Paihea heb je de Bay of island, 144 eilanden onstaan door vulkanische activiteit. Verder fel helderblauw water, zoo mooi! Ik heb hier een dolfijnecruise gedaan. Ze garanderen het zien van dolfijnen, en als het mogelijk is kan je met ze zwemmen. Dat kon bij mij helaas niet, maar het is echt super om die dolfijnen rondom de boot te zien zwemmen, onder de boot, ze met elkaar te zien spelen en sprongen uit het water te maken, super!

Daarna ben ik weer teruggegaan naar Auckland en van daaruit naar het zuiden gegaan, richting Christchurch waarvan ik uiteindelijk weer naar Australie vlieg.
Onwijs veel activiteiten kan je onderweg, overal is wel iets te doen. Heel veel sportactiviteiten maar ook veel culturele. Europeanen en maori's leven hier naast elkaar. De maori's zijn min of meer de aboriginals van Nz, maar hebben veel meer rechten en zie je hier bijna net zoveel als de 'blanke' europeanen. In Rotorua ben ik naar een Maori show geweest, waarin ze iets van hun cultuur laten zien en de haka, hun dans, is best wel intimiderend. Er werd ons ook verteld vooral niet te lachen, dat is dan niet respectvol.

Verder zijn daar allemaal modderpoelen en geisers, en daardoor stinkt het heel erg als je de stad inrijdt, overal een soort doordringende rotte eieren geur, niet heel fijn dus.

Verder heb ik nog wat activiteiten gedaan, waaronder black water rafting, waarbij je met een band met een groep in een grot gaat, door hele smalle openingen, in het ijskoude water van watervallen af, en je krijgt de glowworms te zien. Kleine sterretjes in de grot, supermooi. Echt aparte ervaring om een keer te doen!

En dan, het echt meest geweldige wat ik ooit heb gedaan, de

SKYDIVE!!!:D:D

zoooo geweldig, echt helemaal super. ALs dat gratis zou zijn zou ik het nog zeker een paar keer doen, echt helemaal super. Ik heb het gister gedaan, dus heb het gevoel nog steeds een beetje, super!
Ik wist dat ik de skydive ergens in nieuw zeeland wou doen en gister was een hele mooie dag, dus 1 dag van tevoren besloten het dan maar te doen. Helemaal niet zenuwachtig eigenlijk, totdat ze daar een video lieten zien over hoe het in zn werk gaat, hoe je uit het vliegtuig springt enz, en toen kreeg ik het toch wel een beetje benauwd..

Kregen erg leuke pakjes aan (niet) en kregen een begeleider aan wie je vast zit en die de parachute bestuurd enzo. Ik was met een paar andere van de groep, en we werden met een onwijs klein vliegtuigje omhoog gevlogen. HOger en hoger en hoger.. bleef maar vliegen. Totdat ie op gegeven moment stopt en het luik opengaat, en je dus echt moet springen. Het gevoel dat er door je heen gaat als je daar in de opening staat is echt niet te beschrijven. Je springt gewoon het diepe in, helemaal niks onder je. Gelukkig springt je begeleider gewoon, anders had het wel even geduurt voordat ik zou gaan. En dan de freefall, de eerste secondes weet je echt niet wat er gebeurt, en daarna is het echt super! keiharde wind die alles omhoog duwt, sta dan ook niet echt heel charmant op de foto.. En voor je het weet is het weer voorbij. Eerste wat ik dacht toen de parachute openging was; ik wil nog een keer:P Echt zo gaaf! uitzicht was super, maar daar heb ik verder totaal niet op gelet, je zit met je hoofd even ergens anders bij:P
Daarna mocht ik zelfs de parachute nog even sturen, echt heel leuk:)
Ik zou zo weer in het vliegtuig stappen en het nog een keer doen.

Helemaal beseffen doe ik het nog steeds niet eigenlijk, het is zo snel gegaan. Heb wel een dvd en foto's dus die ben ik nu heel vaak aan het kijken:)

Verder ga ik morgen een tocht lopen van 7 uur een berg op, en moet om 5 uur smorgens daarvoor op, daar kijk ik dan weer niet heel erg naar uit.

Volgens mij is het nu wel weer lang genoeg, ik ben nu volgens mij al meer dan een uur bezig om mn weblog te schrijven, maar jullie zijn dan nu weer even op de hoogte van alles;)

Spreek jullie snel weer! Heel veel liefs, Marloes


  • 23 Januari 2009 - 08:15

    Janine Bosselaar:

    Hoi Marloes,

    Wat geweldig knap dat je ging skydiven. Dit had ik nooit gedurfd!! Ik ben zeer benieuwd naar de video en foto's. Deze kom ik zeker een keertje bekijken als ik weer bij jullie ben.
    Je hebt al wel veel gedaan zeg. Ook dat surfen lijkt mij erg leuk en vermoeiend. Het zwemmen met dolfijnen of er naar kijken is ook helemaal iets voor jou! Verder klinkt het erg leuk in Nieuw-Zeeland.
    Ik ga vanaf maart weer in Zeeland wonen. Dus ik kan niet meer zo makkelijk langs komen als toen ik in Den Haag woonde.
    Ik wens je nog heel veel plezier in Nieuw-Zeeland.

    Liefs Janine (en de rest van de familie)

  • 23 Januari 2009 - 08:35

    Pleuni :

    Wat leuk dat je dolfijnen hebt gezien. En die skydive lijkt me ontzettend eng... Mijn broertje heeft wel een skydive gemaakt vanuit een toren, maar ik vond het al eng om te zien.

    Nog veel plezier en hou die 7 uur-klim vol!

    X Pleuni

  • 23 Januari 2009 - 08:58

    Lisanne:

    Marloesss!Ik ben zooo jaloers, echt helemaal geweldig klinkt als 1 groot pretpark daarzo met je glijbaan door de grot en je skydive avontuur,, zooo gaaf zou het zelf ook willen doen,ben net zelf terug van wintersport ook leuk hoor :D ;) veel plezier komende weken weer en lijkt me moeilijk om nu nog spectualairdere dingen te vinden dan wat je al gedaan heb maar ben benieuwd wat je bij je volgende bericht weer heb meegemaakt!! kus

  • 23 Januari 2009 - 09:53

    Edmee:

    Wat gaaf allemaal! Echt niet normaal. Hopelijk laat je snel weer wat horen. XX

  • 23 Januari 2009 - 10:12

    Nahal:

    MARLOESS!! ooohh godd wat super leuk om dat allemaal te lezen!!:D
    Het was inderdaad een tijdje geleden, maaar dan hebben we ook wel weer iets super leuks om te lezen!!:P
    IK vind je super stoer, ik zou dat skydiving echt niet durven volgens mij;)
    Nou geniet van je 7-uur wandeltocht;) Haha!!:)
    Kusjesss Nahal!!

  • 23 Januari 2009 - 12:45

    Robin:

    Hey,

    Echt gaaf allemaal! Skydiven zou ik echt nooit durven. XD Al lijkt het me wel erg leuk.

    Ik heb ook wel eens een Haka gezien, die liet een acteur uit NZ aan ons zien. Lijkt me echt leuk om daar een keer heen te gaan. Nog veel last van Weta's daar?

    Veel plezier nog. :)

    Doeidoei

  • 23 Januari 2009 - 17:58

    Frits:

    Heeeej marloes

    Wat een lang verhaal weer echt super:)
    Ik heb hier binnenkort een tentamen en verder gewoon het heerlijke normale drukke leven wat ik altijd wel een klein btje heb;)

    Was laatst nog bij je ouders voor tim z'n Bday wel mooi dat zij via jou hadden gehoord dat ik een vriendin heb haha geniaal:p

    Maar goed ik spreek je snel!

    kus

  • 24 Januari 2009 - 10:18

    Barbara:

    Heei chickk
    Had je al ffies gesproken, maar toch wou ik nog even zeggen dat het allemaal zooooo geweldig klinkt wat je daar doeet!! :D Weet niet of ik dat zou durven hoor skydiven :O:| Lijkt me best wel eng (A)
    Hoe was je lange wandeling? :P
    Liiiiefs

  • 07 Februari 2009 - 15:30

    Suzanne:

    woohw! wat een gave verhalen allemaal! En het geeft niet dat je je verhalen zo laat schrijft, want zoals je merkt lees ik ze pas heel laat (A) je hebt zoveel te vertellen dat ik alleen in het weekend tijd heb om het helemaal uit te lezen.
    nog een leuk feitje: afgelopen donderdag was er een feest op Proteus waarbij er ook heleboel Asepos-ers rondliepen. Lillian was er ook met Jesper en zijn gang! Was heel gezellig :)

  • 10 Februari 2009 - 11:53

    Patrieszz:

    Heee marloesz
    Egt weer gaaf je verhaal! we volgen het allemaal nog hier hoor :D
    we gaan weer naar breda met carnval wel jammer dat je er niet bij bent hoor! mjaa ik zou nu ook wel liever daar bij zitte want hier is het egt slecht weer!
    Nou tot mails:D
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 25739

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: