Back in ozzie! - Reisverslag uit Perth, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Back in ozzie! - Reisverslag uit Perth, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Back in ozzie!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2009 | Australië, Perth

Hallo allemaal!

Hoe is het daar in het koude kikkerlandje?;) hier is het niet bepaald koud te noemen, dag dat ik hier aankwam was het 40 graden! en dat is ook echt niet alles hoor;)

Maarja, ben dus weer terug in Australie! Erg jammer dat ik nz weer moest verlaten, supertijd gehad, maarja, mn vakantie is nog steeds niet afgelopen:p

Er is (zoals elke keer) weer heel veel gebeurt sinds mijn vorige berichtje. Toen moest ik die tongariro crossing, de tocht van 8 uur nog lopen. Pff, het was mooi, maar ik zal het echt niet nog een keer doen. onwijs heet, en je loopt in een vulkanish gebied, dus veel vulkanen gezien, kraters, en dan tussendoor onwijs heldere blauwe meren, Supermooi!
Ik had alleen niet echt de goede schoenen aan, totaal geen grip en we liepen alleen maar op van dat grind waar je lekker op uitglijdt, paar keer gevallen en mn been opengehaalt dus:p Maar wel heel leuk om zo'n landschap te zien. Volgens mij was dat mn eerste vulkaan die ik heb gezien:P

Volgende dag doorgegaan naar River valley, hier kom je alleen als je met de kiwibus reist, want er is helemaal niks. 1 hostel in de bergen, dat is het enige. Wel superrelaxt, en bij de rivier ernaast kon je heerlijk zwemmen:)
We gingen daarheen voor het white water raften, het normale raften met een boot op de rivier, superleuk!
Het waterniveau stond erg laag door de zomer, en dat hebben we geweten ook:P Op gegeven moment zaten we vast in een waterval, ergens op een steen. Eruit komen lukte totaal niet, water kwam de boot in waardoor je op gegeven moment de boot niet meer zag. Met zn allen eruit dus, en er een paar meter verder weer in, iig niet het standaard raften wat je meemaakt:P

Hierna naar Wellington gegaan, de hoofdstad van nz. Het schijnt een erg leuke stad te zijn, maar ik kwam er savonds om 7 uur aan en de volgende ochtend om 7 uur moesten we weer weg, alleen de bar van het hostel gezien:P

Toen op naar Nelson, waar ik 3 dagen ben gebleven en 2 dagen daarvan met Natalie en 2 andere jongens naar het Abel Tasman national park geweest. De 1e dag hadden we een wandeling naar de plek onze 'hut', de 2e dag een kayak tocht dezelfde weg terug. Hier nog zeeleeuwen, roggen en pinguins gezien. Bij de hut hadden we ons een heel gezellig knus huisje voorgesteld, maar dit bleek het tegenovergestelde. 1 groot gebouw met 2 kamers voor 14 personen. 2x 7 matrassen naast elkaar, en dan ook echt naast elkaar zonder ook maar een heel klein beetje ruimte ertussen. Ach ja, als backpacker raak je ongeveer overal wel aan gewend. Die avond nog onze eigen mosselen gevangen en gegeten. Heerlijk 'back to nature' gevoel, zaten aan supermooi strand, helderblauw water, super:)

Hierna zijn we doorgegaan naar lake mahipuna (ofzoiets). Dit plekje staat ook zeker weer niet op de kaart, want er is weer niks behalve een hostel. Hier gingen we heen om het bekende thema feest wat hier altijd is. Een dag van tevoren krijgt de hele bus het thema te horen, en de meesten zijn erg creatief zodat iedereen die avond in thema is. Op onze avond moesten de meiden in een vuilniszak verkleed en de jongens als meisjes:P haha resultaten waren erg leuk, foto's volgen..
Dit hostel werd gerund door een 83-jarige man, Les, die dat ongeveer al 20 jaar doet. je moet er maar zin in hebben, elke avond weer..

Hierna zijn we naar Frans Josef geweest, dit keer was het plaatsje iets groter, maar verder dan 1 straat kwam het ook niet. Hier was dan ook weer een andere grote 'attractie', de gletsjer walk. Je kan hier een dagtocht over een gletsjer maken, 1 van de 2 plaatsen in de wereld waar je over een gletsjer kan lopen. Heb ik dan natuurlijk ook maar weer gedaan, en echt super!
Zo vet om een hele dag over ijs te lopen. Je kreeg een soort van spikes onder je schoenen tegen uitglijden, dikke jas enz, en klimmen maar. Door dunne spleten, over steile wanden enz. Echt superleuke ervaring! Ene dag loop je over vulkanen, paar dagen later loop je over een gletsjer.. haha, ja waarom ook niet?;)

Het weer aan de westkust was overigens echt heel slecht. Wij hebben nog redelijk geluk gehad, maar erg veel regen, regen en nog eens regen.. doordat de warme lucht vanuit australie naar nz komt en regen veroorzaakt. Ook zijn hier de zogenaamde 'sandflies'. Geloof me, die zijn echt veel vervelender dan muggen! 5 min zonder muggenspul geeft minstens 20 beten. Heel fijn.

Hierna doorgegaan naar Wanaka, en daarna Queenstown! Dat is de stad van nz, Weer meer een dorp dan stad en omringd door bergen, maar dit keer heel erg goed om uit te gaan en alle meest adrenaline-kick-gevende activiteiten te doen die je maar kan bedenken. Elke dag uitgegaan ben ik hier dus ook, na 4 avonden was ik bijna blij weer weg te gaan, en verder heb ik nog mad dog river boarding gedaan. Hierbij heb je een klein bodyboardje, en ga je een onwijs wilde rivier in, eng! wow, die rivier is onwijs wild, en je moet maar zorgen de guides een beetje te volgen en in het goede stuk van de rivier te zijn. Veel rapids waarbij onder water wordt getrokken. Dan moet je ook nog keihard trappen met je benen, onwijs vermoeiend! Het enge is dat je niet even kan stoppen, die rivier neemt je wel mee, of je wilt of niet. Verder kwam ik daar aan, was ik 1 van de 3 meisjes en verder allemaal van die brede gozers, werd ik ook niet echt door gerustgesteld. Maar ik heb het overleeft, en daarna was er nog een playground, met een swing aan een touw over het water, een glijbaan, achter een jetski hangen en van 6m, 12m, 18m rotsen afspringen. Ik heb het maar bij de 6m gehouden:)

Hierna moest ik dan echt naar Christchurch voor mn laatste dagen. Sinds Nelson hadden we geen stoplichten meer gezien, en hier waren ze weer! terug in de bewoonde wereld:)
Verder is er niet veel te beleven, weer een gewone stad. Ik ben nog 1 nachtje naar kaikoura geweest, walvissen, orka's en dolfijnen gezien, echt super!

Daarna moest ik mn vlucht hebben naar Perth. Ik vloog om 6 uur smorgens, dus half 4 snachts weg.. geweldige tijden. Vloog naar Brisbane, naar adelaide, naar perth.. Helemaal kapot dus aan het eind.

Verder is mn tijd nu op. Ik probeer hier wat werk te zoeken wat erg lastig schijnt te zijn. Denise en katie komen hier bijna naar toe, waar ik wel naar uitkijk. Weer even met wat bekenden te reizen:) tot die tijd wordt het iig even werken.

Hou jullie op de hoogte!
veel liefs, Marloes


  • 13 Februari 2009 - 10:42

    Lisanne:

    Heey Marloes!Klinkt als een gave ervaring die ook een beetje vermoeiend is op zn tijd ;) heb je skydive foto's gezien hahaa echt leuk die bolle wangetjes :P Succes met het vinden van een baantje!! xx

  • 13 Februari 2009 - 11:08

    Annick:

    Hey Marloes!

    Wat een geweldige verhalen zeg! Klinkt echt super daar!
    Succes en veel plezier nog verder!

    xAnnick

    PS: leuke foto's! :)

  • 13 Februari 2009 - 11:10

    Pleuni :

    Hey Marloes,

    Wat een geweldige avonturen weer! Vond je het niet eng om van 6 meter hoog te springen en te bodyboarden???

    We gaan trouwens komende maandag het valentijnsdiner verzorgen en het weekend daarna gyasen en carnavallen.... echt jammer dat je er niet bij kan zijn!

    Nog heel veel plezier!
    X Pleuni

  • 13 Februari 2009 - 13:18

    Nahal:

    Hoooooiii Loes!! :)
    super leuk weer om van je te horen dat je het zo leuk hebt!
    De tijd gaat volgens mij voor jou al helemaal super snel met al die leuke dingen;)
    Hopelijk wil je nog wel terug komen haha!:P
    Nou geniet er nog van!! En p.s: heb je een valentijn daar;)?
    Haha Kusjesss Nahal

  • 13 Februari 2009 - 16:30

    Tim:

    Hey!
    Blijf uit de buurt van de bosbranden he!

    Nog n fijne tijd daar he;)
    (K)

  • 13 Februari 2009 - 16:37

    Suus:

    Haai Marloes!
    Echt gaaf al je verhalen:) Ik ben diep onder de indruk van wat je allemaal doet daar! Niet normaal!:D
    heel veel plezier nog! xx

  • 16 Februari 2009 - 08:36

    Barbara:

    Chicckkkiiee
    Jeetje wat gaaf toch weer allemaal. Lijkt het net of in Nederland alles super saai is zeg!
    Blijf je wel goed weg van al die branden en overstromingen?? :O
    Liiieefs

  • 19 Februari 2009 - 21:20

    Bianca:

    Hee Marloes, gaaf joh vulkanen en gletschers etc etc ik zou er ook nog zin in krijgen eigenlijk.
    Wij zijn nu practicum aan het doen met de HPLC en de GC trouwens :s
    Leuke foto's ook vooral jij met die slang, en dat landschap...

    gr. Bianca

  • 22 Februari 2009 - 15:50

    Janine Bosselaar:

    Ha Marloes,

    Leuk om je berichtje weer gelezen te hebben. Zat je in Nieuw-Zeeland in de buurt van de bosbranden? We hebben nog aan je gedacht!
    A.s. woensdag gaan we mijn kamer verhuizen.
    Van het weekend heb ik carnaval gevierd. Ik was verkleed als chinees! Best leuk! De jurk had ik afgelopen zomer in Portugal gekocht. Veel plezier nog in Australië!!

    Liefs Janine en familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 25738

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: