Roadtrip naar Darwin! - Reisverslag uit Perth, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Roadtrip naar Darwin! - Reisverslag uit Perth, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Roadtrip naar Darwin!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

25 Februari 2009 | Australië, Perth

Hallo allemaal!

HOe is het daar? Hier supergoed, wel koud vandaag en regen, het leek gewoon even op een nederlandse zomerdag, maar verder is het hier heet. echt heet.

De dag dat ik aankwam, nu alweer bijna 2,5 week geleden, was het echt iets van 35 graden. Mijn vlucht van Christchurch duurde totaal iets van 8 uur, maar doordat ik tussendoor nog ongeveer 7 uur in Brisbane moest wachten en steeds moest overstappen, ben ik ongeveer 20 uur onderweg geweest. Toen ik aankwam was het heet, en moest ik nog ongeveer een half uur lopen naar mn hostel. Daar aangekomen was er een persoon teveel geboekt op mn kamer, waardoor ik uiteindelijk een kamer alleen kreeg, maar de volgende dag weer uit moest checken in plaats van uitslapen. Nouja, allemaal niet al te beste eerste ervaringen van Perth..

De eerste dagen heb ik vooral heel veel geslapen, maar echt uitgeruster werd ik niet. Ik werd eigenlijk alleen maar zieker, uiteindelijk met een keelontsteking, waardoor ik de eerste week eigenlijk niks heb gedaan behalve op bed gelegen.. Tsja, dat zijn dan weer de minder leuke dingen. Maar ik denk vooral dat ik heel erg mn slaaptekort van nz in moest halen.. Nouja, ik had er in principe even de tijd voor.

ONdertussen probeerde ik nog wel werk te vinden. Cv's uitdelen, naar job agencies. Maar er zijn nu teveel mensen die werk zoeken, en heel erg weinig werk, erg lastig dus.

Het hostel waar ik in zat was ook niet echt super. De eerste dag kreeg ik een kamer met 3 andere gasten. 1 Man die er al 5 maanden woonde! je kan dus wel een beetje voorstellen wat voor troep het daar was:P
Ook zaten er nog wormen in mn locker, waar iedereen zn eten in had.
Tsja, goed om wat weerstand op te bouwen.

Afgelopen za zijn Katie en Denise dan aangekomen. ONdertussen was ik al wel weer beter, en natuurlijk gelijk met zn allen uitgeweest. Ik was wel heel erg blij dat ze er waren. Op het moment heb ik gewoon weinig zin om met andere mensen te praten. Ik denk doordat ik zoveel mensen in nz heb ontmoet, dat het nu even 'op' is. Steeds hetzelfde praatje kan soms echt heel vervelend zijn, en mensen kennen is dan super:)

Het plan was toen om met zn allen werk te zoeken hier, misschien een appartementje te huren voor een maandje. Probleem was alleen dat de kans dat we met zn drieen binnen een week werk zouden krijgen heel klein is.
Dus uiteindelijk toch besloten nu alvast aan onze roadtrip naar darwin te beginnen!!:) En daarna keihard te gaan werken.

Het reizen gaat nu echt beginnen:) We hebben met zn 4en, een andere jongen Will uit engeland gaat ook mee, een auto gehuurd en gaan in 4 weken 4300km rijden!
Vandaag hebben we hiervoor vooral goed voor voorbereid en veel inkopen gedaan. De travel agencies waarschuwen allemaal; 'be prepared'. Wat inhoudt, neem genoeg water mee, extra benzine, genoeg eten en weet wat je te wachten staat.

Er wonen 2,1 miljoen mensen aan de westkust, waarvan 1,5 in Perth. Dat betekent dus maar 0,6 miljoen mensen op een stuk zo groot als van Nederland naar Griekenland ongeveer!
Je kan rijden voor 2-3 uur zonder ook maar een auto tegen te komen, geen bereik met je telefoon, en vandaag hoorde we vooral onze auto niet langs de kant van de weg te zetten. Er rijden hele grote trucks keihard over deze weg, en blazen kleinere auto's min of meer gewoon de weg af. Opzich goed om te weten:)

Verder schijnt het echt super super mooi te zijn. Juist omdat er bijna niemand is ben je alleen op de mooiste stranden, nationale parken, zwemmen in de mooiste meertjes, heerlijk:)

We hebben vandaag dan ook een snorkelset gekocht, en, om ons niet te vervelen nog wat andere dingen.
Een tekenblok (landschappen natekenen enzo:P), kleurpotloden, cowboyhoeden om in de sfeer te komen, en een gitaar! Je slaapt namelijk vaak op campsites in the middle of nowhere, en dan moeten we onszelf wel een beetje vermaken.

We kregen de gitaar voor de helft van de prijs, wat beginnersboekjes erbij met heel veel korting, en heel veel dingen gratis. De man in de gitaarwinkel moet of ons hele slechte dingen verkocht hebben, wetende dat we er toch geen verstand van hebben, of gewoon heel erg medelijden met arme backpackers hebben gehad:P
Maargoed, wij waren er wel heel blij mee:)

Verder kijk ik er wel heel erg naar uit, gaat echt een supertijd worden. Maar ook een hele uitdaging, uren zonder mensen tegen te komen, met 4 mensen in een auto, 24 uur op elkaars lip. Maar het gaat helemaal goed komen, het echte reizen gaat beginnen!!:D

Waarschijnlijk zal ik geen bereik hebben, ongeveer de hele maand, en op internet zal ik ook niet veel kunnen. Ik schrijf een uitgebreid verslag als ik in Darwin ben!

kuss Marloes

  • 25 Februari 2009 - 14:28

    Aleid:

    Whaa, Marloes!! Wat vet! Voor 4 weken ben je aangewezen op je auto, wat kleurpotloden, een gitaar en 3 vrienden. Zoo gaaf! Ik heb de atlas erbij gepakt en zie dat je echt een onwijze afstand gaat afleggen. De hele woestijn door, dat wordt dus flink zandhappen. Geniet van deze tijd, en wordt vast super.

    Veel liefs,

    Aleid

  • 25 Februari 2009 - 17:06

    Lisanne:

    HEey! heb je uitgebreid bericht op hyves maar dat zal je denk over 4 weken dan pas lezen,, spannend zo'n road trip, en lijkt me supermooi, ben al benieuwd naar je foto's ,, dikke kus en have fun!!

  • 25 Februari 2009 - 18:31

    Nahal:

    Haaaai marloes!!!
    ten eerste: super bedankt voor je mailtje!! ik voel me super vereerd dat je in t verre australie nog een beetje aan me denkt;)
    Ten tweede: wat super om te horen dat t zo goed met je gaat! Ik hoop dat je roadtrip super wordt en hoe het precies was, horen we nog wel;)
    Veel plezier en doe voorzichtig!
    Kusjess Nahal!:D

  • 26 Februari 2009 - 10:25

    Barbara:

    IK GA JE MISSEN!!

    Nu moet ik echt 4 weken zonder je duss? :( sniksnottersnuif!
    Vind je nog wel lieff heurr ^^

    Kuussiee veel pleziieer

  • 26 Februari 2009 - 11:27

    Janine Bosselaar:

    Hoi Marloes,

    Veel plezier met het rondreizen!! Ik ben erg benieuwd of het goed bevalt. Is inderdaad wel lang met zijn vieren op elkaars lip! Maar ik denk dat je ook genoeg mooie dingen tegenkomt en je kent elkaar tenslotte al een beetje!!

    Geniet en ik ben benieuwd naar je volgende stukje!

    Ik ben trouwens gisteren verhuisd van Den Haag weer naar Zeeland.

    Groetjes Janine

  • 27 Februari 2009 - 11:00

    Liesbeth:

    echt super amazing!gewoon zeg. ik ben heel benieuwd wat jullie allemaal tegen komen!
    denk nog eens aan mij als je je onderweg verveelt
    xx liesbeth

  • 27 Februari 2009 - 13:28

    Pleuni :

    Hey Marloes,

    Wat spannend om 4 weken alleen maar door de woestijn te gaan! Ik hoop dat het goed verloopt tussen jullie 4-en, want kan me voorstellen dat je even lekker alleen wil zijn! Dus je gaat helemaal naar het noorden!

    Veel plezier en wie weet speel je over 4 weken goed gitaar!
    X Pleuni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2009

Back home

16 Juni 2009

Back in Sydney!

05 Juni 2009

Living in paradise

07 Mei 2009

Vlucht verzet

03 Mei 2009

Werk gevonden!

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 25749

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Kenia bij AMREF

22 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Argentina & Brasil

25 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Studeren in Stockholm

23 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: