Heet, heet, heet!! - Reisverslag uit Broome, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Heet, heet, heet!! - Reisverslag uit Broome, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Heet, heet, heet!!

Door: Marloes

17 Maart 2009 | Australië, Broome

Hallo allemaal!

Hoe is het daar? Beetje laat, maar Chalos nog gefeliciteerd met jullie 2e plek! echt super gedaan!

Wij zijn nu net in Broome aangekomen, en weten nu wat 'wet-season' betekend, heet en onwijs vochtig! Je hoeft hier niks te doen om al onwijs te zweten.. gelukkig hebben we een super hostel, lijkt net op een resort met palmbomen overal en een zwembad (en dat voor 10 euro per nacht!) dus hier is het wel uit te houden.

Maargoed, ik zal even bij het begin van de reis beginnen in Perth.
Auto ophalen, zag er allemaal goed uit, kregen nog de laatste waarschuwingen 'zet je auto niet langs de kant van de weg, maar minstens 50m er vandaan, als er roadtrains (hele lange vrachtwagens met 3 wagons) langs komen blazen ze zo je auto om' Okee, best goed om te weten..

Nog laatste dingen regelen en dan was het eindelijk begonnen! 1e dag maar een klein stukje gereden, je kan hier in principe bijna niet in het donker rijden omdat dan alle kangaroos te voorschijn komen die overdag de schaduw opzoeken. Die zitten langs de weg en springen zo voor je auto. Er liggen dan ook superveel dode kangaroos langs de kant van de weg, ook zelfs nog een dode koe gezien!

1e keer de tent opzetten kon niet beter.. hmm. we hadden camping gear bij de auto gekregen; een tent voor 4pers wat eigenlijk voor 3 was, 4 flinterdunne lekke matjes waardoor we dus constant op stenen slapen, wollen dekens met deze hitte, bij elkaar geraapt zooitje bestek en borden, een geen haringen. Heel erg fijn als je een tent op moet zetten.

Maargoed, van tevoren weet je dat kamperen behelpen is, met veel maaltijd zakjes waar je alleen water bij hoeft te gooien, en we zijn eigenlijk al wel ervaren kampeerders geworden:P inpakken van de tent elke dag gaat al steeds beter, en slapen nu maar op onze dekens en matjes waardoor we nog een klein beetje zacht liggen:)

De 2e dag begon onze trip dan echt, op naar de Pinnacles! Dit zijn rotsformaties die gewoon uit de grond oprijzen, erg apart, lijkt net een heel groot kerkhof. Het scheen erg mooi de sunset hier te zien, dus daar 4 uur op gewacht. Ondertussen wat gitaar gespeeld en een geweldige tekening gemaakt:P

Toen we uiteindelijk de sunset gingen bekijken bleek dat de pinnacles in een vallei stonden en de zon daar dus al niet meer was. gemist dus na 4 uur wachten:P

Verder is er het eerste stuk van de westkust nog niet heel veel te zien, wel hele mooie stranden, maar ook nog wat steden. Tenminste, dorpjes. De grootste stad van de centrale westkust, Geraldton, kwamen we op zaterdag om 3 uur aan. Dan verwacht je toch dat het behoorlijk druk is op straat. Nou, mooi niet dus, de winkels waren allemaal al gesloten, ze waren maar tot 1 uur open! Dat is dus de west kust..

Na Geraldton was er dan het echte australie en outback!
Heet, bijna 40 graden, vliegen, echt overal, we lopen hier dan ook steeds met een vliegennet over ons hoofd:P en onwijze lange wegen die niet ophouden en bijna geen mensen.
Dat was allemaal wel even wennen, maar het is ook helemaal super om dat gewoon mee te maken, zo anders dan wat je normaal gewend bent. Vraag me wel steeds af hoe mensen hier ooit kunnen leven.

Daarna doorgegaan naar het Kalbarri national park, waar het voor het eerst echt te heet was. Er staan ook allemaal waarschuwingbordjes bij de wandelingen. 'Heat kills, kan 50 graden in de valleien worden'. Ze hebben gelijk ook, wij liepen er natuurlijk op het heetst van de dag, en het is gewoon niet te doen, maar mooi! echt super, allemaal rode rotsen, met het felblauwe van de lucht en dan een rivier in de vallei, zo mooi! Daar doen we het allemaal voor, haha:)

Toen, na een aantal dagen, kwamen we aan in Monkey Mia in een hostel, en blij dat we waren! Eindelijk weer een bed met een matras en een kussen! We gaan de kleine dingen wel waarderen:)
Monkey Mia is eigenlijk een resort, en het enige wat er is is een holiday park. Best wel toeristisch, het staat bekend om zn dolfijnen.Volgende morgen zijn we dan ook naar de dolfijnen wezen kijken. Die komen daar elke morgen omdat ze daar gevoerd worden. Ze komen gewoon op 1m afstand! draaien zich dan een kwartslag in het water, zodat ze met hun ogen alle mensen kunnen checken:P zo schattig! Nog een wandeling gemaakt langs het strand, je loopt daar helemaal alleen op de mooiste stranden, zelfs nog haaien gezien!
Verder heerlijk gerelaxt daar, de hele auto georganiseerd en schoongemaakt wat behoorlijk nodig was. 4 personen betekent 4 backpacks, campingspullen en heel veel eten. Auto lag helemaal onder:P

Daarna weer vertrokken naar Coral bay, ik blijf het zeggen, maar het strand was weer super! hier ook gesnorkeld, je hoeft maar 20m de zee in te lopen en je ziet het mooiste koraal en vissen! Tropische vissen met de mooiste kleuren en zelfs schildpadden en roggen, echt super!
Hier hebben we onze eerste regenbui ook gehad, keiharde regen voor een half uur, koelt totaal niet af, en daarna is het weer over en zonnig:)

Van Coral Bay zijn we doorgegaan naar Exmouth, waar we 5 dagen zijn gebleven voor onze padi-duikcursus:)
5 dagen les gehad, theorie en praktijk. De eerste dag hebben we een heel boek doorgenomen, wat wel een beetje tegenviel, merk dat ik gewend ben helemaal niks meer te leren:P
Maar wel heel interessant. De volgende dag hebben we toen de hele dag in het zwembad geoefend. Met ons hele pak, zuurstoftank op je rug en snorkel erbij. Was in het begin wel even wennen en best eng, maar als je eenmaal doorhebt dat je onderwater kan ademen is het super! Moesten heel veel dingen oefenen, bijv voor als je ineens geen lucht meer hebt onderwater.
3e dag hadden we ons 'examen', erg simpel, en de 4e en 5e dag hebben we 4 duiken gemaakt! eerste keer de zee in is echt wennen, maar daarna is het echt super. Koraal is zo mooi, vissen zijn alle kleuren en zelfs nog een rog van 2m gezien en een haai! Ze hadden ons vantevoren 'gewaarschuwd' dat we ze tegen zouden kunnen komen. Maar de haaien die hier zijn zijn de reef sharks, en doen helemaal niks. Wel indrukwekkend om 5m van een haai af te zwemmen.

Verder is er in Exmouth echt niks te doen, we waren al lang niet uitgeweest, en dachten dat za avond toch wel leuk moest zijn. Dat hadden we mis. Er zijn 2 pubs daar. De 1e was leeg, en in de 2e waren alleen mannen, maar de niet-leuke. Van die onaantrekkelijke-veel-te-oude-mijnwerkers. Hier hadden we het dus ook al wel snel gezien:P

Verder is Katie van exmouth teruggegaan naar Perth. Ze vond het kamperen toch niet echt leuk, en wou liever terug naar Perth om daar werk te zoeken. Ze had er achteraf niet goed over nagedacht en had eigenlijk niet moeten gaan zei ze zelf. Wij hadden dat idee ook al, het werd steeds meer 3-1, waardoor het waarschijnlijk wel de beste keuze was. Zijn dus nu met zn 3en doorgegaan.

Naar Karijini national park! Vanaf nu moesten we ook echt de wegen checken of ze open waren. Er zijn namelijk veel onverharde wegen die na een regenbui gesloten kunnen zijn doordat ze overstroomd zijn. Maar alles was open, perfect dus:)
Er zijn hier allemaal gorges, met een rivier die er is ingesneden. Ook hier zijn het hele hoge muren die bestaan uit allemaal laagjes rood steen, zoo mooi! en daar loop je dan helemaal alleen! echt indrukwekkend. Ook hier was het weer dat weer dat we tussen 11 en 3 niet echt veel konden doen, dus zochten we ergens een soort water pool op in een van de valleien, en zwommen we daarin, heerlijk:) snachts stonden we op de camping ergens in the middle of nowhere, en 's nachts zelfs nog de dingo's horen huilen, ze waren maar iets van 5m van onze tent af!
De auto zag er hierna echt niet meer uit, helemaal rood ipv grijs, en nog maar 2 velgen ipv 4.. tsja, we hebben eigelijk een 4WD nodig.

Vanaf daar nog ongeveer 800km naar Broome gereden, gestopt bij 80 mile beach, je moet hier gewoon van het strand 10 min lopen om bij de zee te komen!

En toen 'eindelijk' in Broome aangekomen! Wel weer heerlijk een beetje in de bewoonde wereld te zijn, weer even bereik met mobiel te hebben, en zelfs weer een (klein) shopping centre te hebben!
Probleem is alleen dat het echt te heet is ook maar iets te doen. We zoeken steeds de airco op van winkels, enige manier om het een beetje uit te houden.
De 1e dag dat we hier waren was er gelijk een onwijze storm (gelukkig zaten we in het hostel), en de dag daarna hoorden we dat daardoor alle wegen in karijini gesloten waren! echt super geluk gehad dus:)

We blijven nu nog een paar dagen in Broome, en gaan dan verder naar Darwin, waar het nog heter is. Ik kijk er naar uit..
We reizen in principe verder met zn 3en, wat nog steeds super gezellig is:) we zijn het allemaal soms wel es helemaal zat, maar als je dan weer naar buiten kijkt en ziet hoe mooi het allemaal is dan ben je de rest gelijk vergeten:)

Volgens mij is dit nu wel weer even lang genoeg, ik zal jullie in Darwin laten weten hoe de rest is gegaan!

Veel liefs, Marloes

• 17 Maart 2009 - 10:02

Frits:

Heeej Marloes!

Leuk om weer eens wat te lezen:) Hier gaat alles ook zn gangetje... Wij gaan binnenkort met je ouders naar Rome! Moeten we ook nog maar eens een keer doen als jij er weer bij bent!

Maar goed afgelopen weekend de cpc gelopen helaas kon je moeder niet meer maar volgend jaar moet je ook gewoon maar meedoen:) is echt een leuke ervaring:)

Ik lees vanzelf wel weer de mooie verhalen!

Kus Frits

• 17 Maart 2009 - 10:43

Liesbeth:

Hey Marloes
    echt super allemaal. Wat een hitte als ik het zo hoor. DAt zal ik toch niet snel trekken hoor!
    gatsie de gat.
    zeker lekker helemala bruin geworden?

• 17 Maart 2009 - 11:47

Lidian :

Hee Marloes!

Gave dingen maak je allemaal mee zeg! Lekker weer en leuke dingen doen, beter kan niet toch?;)

Hier in Nederland wordt het weer gelukkig ook ietsje beter. Heb al lekker buiten gezeten in het zonnetje:) Altijd fijn, haha;)

Nou, ik wens je nog veel plezier toe daar!

Liefs,

• 17 Maart 2009 - 14:32

Lisanne:

Heey! Heetheetheet dus en heel mooi ;) ,, ik heb net in de tuinstoel de eerste zon meegepakt.. uniek moment hier in nederland :P mooie dingen gezien zo te horen, succes en veel plezier komende weken weer!xx

• 17 Maart 2009 - 17:22

Barbara:

Chickkiee!
    Geweldige verhalen weer! Kan niet wachten ze een keer allemaal in het echt te horen ;)
    Ben wel jaloers op je zon :O MAAAAAAAAAAAAArrr wij hebben toevallig ook al een klein weekje zon (H) niet verkeerd vind ik!

Liiiefs

• 17 Maart 2009 - 19:51

Nahal:

Moest dat niet zijn: heet, heter, heetst:P?
    Lijkt alsmaar heter te worden daar;)
    Nou wij hebben hier toevallig ook wat zon gezien, dus jaloers krijg je me niet(Ahum , ahum). Het klinkt allemaal super geweldig en ik vind het echt leuk dat je het zo naar je zin hebt.
    Hopelijk blijven de laatste paar maandjes net zo geweldig, maar ik kijk al uit naar je terugkomst!:D
    Kusjesss Nahalliej!