Gehaald! - Reisverslag uit Darwin, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu Gehaald! - Reisverslag uit Darwin, Australië van marloesopreis123 - WaarBenJij.nu

Gehaald!

Door: Marloes

29 Maart 2009 | Australië, Darwin

Jaja, we hebben Darwin gehaald! 7180km, 28 dagen, heel wat stranden en campings later zijn we er dan toch aangekomen. Echt een supertijd! zo vet:)

Maar laatste weekje vanaf Broome zaten we er wel een beetje doorheen. Eerst hadden we in Broome nog een camel ride over het strand met zonsondergang, helemaal super! Hele rij kamelen die dan over het strand loopt.
Na een paar dagen in Broome helemaal niks gedaan te hebben, wouden we weer doorrijden naar Darwin. De dag voordat we weggingen kwamen we een engels koppel tegen, die naast ons op de camping in Exmouth hadden gestaan. Zij hadden een 4WD gehuurd voor de 3 dagen daarna, om naar Cape Leveque te gaan, ten noorden van Broome. En ze hadden nog 3 plekken over,of we mee wouden?! Eerst zelfs nog nee gezegd, dachten dat we te weinig tijd zouden hebben, maar toen toch nog maar opgebeld dat we wel mee wouden, na plaatjes op internet te hebben gezien, zo mooi! Uiteindelijk op de heenweg in een storm belandt, een echte wet-season storm. 40 min regende het constant, waardoor het stofweggetje waar we op reden letterlijk veranderde in een rivier! We zagen alleen nog maar water!

Toen we aankwamen in ons 'huisje' was het wel even slikken, eigenlijk vooral voor het engelse stel. Die waren een eigen grote camper gewend, en het huisje had 1 kamer met 5 bedden erin en een badkamer. Soort hostel dus, voor ons bijna nog luxe:)
Het was alleen aan alle kanten open, anders wordt het veel te warm, wat dus wel betekent dat ALLE insecten naar binnen kunnen komen. Sprinkhanen, kevers, muggen, hagedissen, kikkers in de wc, en spinnen, groot! Ik heb altijd gezegd, met een spin in de kamer ga ik echt niet slapen. Maarja, wat voor keus heb je? We hadden gelukkig een klamboe, dus maar gewoon gaan slapen, en hopen dat je niet wakker wordt met een spin die over je heen loopt.. Viel gelukkig allemaal mee:)

Het strand was echt supermooi daar! 1 van de mooiste die ik tot nu toen heb gezien, rode rotsen grenzen aan het witte strand en helderblauwe zee erbij. Was ook erg leuk om even met deze 2 mensen te reizen, weer es wat anders dan met alleen maar backpackers.

Er waren rond Cape Leveque ook allemaal aboriginal communities. Sowieso leven er op de westkust en in het noorden veel aboriginals, maar worden ze eigenlijk een beetje weggestopt. De regering betaalt ze geld, omdat vroeger 'hun' Australie is afgepakt door de Europeanen. Dat betekent dat ze niet hoeven te werken en vervolgens in parkjes zitten te drinken, of knock out ergens liggen door de drank. Heel raar, ook omdat je er in het nieuws niks van hoort, er wordt gedaan alsof er niks aan de hand is, maar ondertussen wordt het er niet veiliger op.
In Broome kregen we ook een verhaal te horen over aboriginals die je soms op de weg naar Darwin ziet liggen. Als je voor ze stopt overvallen ze je auto en nemen ze alles mee. Er werd ons aangeraden ze over te rijden en naar het eerst volgende politiebureau te rijden..
Of het waar is weet ik niet, wij zijn ze iig niet tegengekomen, maar echt een prettig idee is het niet..

3 dagen hierna hebben we in totaal ongeveer 1700km gereden naar Kununurra en Litchfield national park. En toen zaten we er allemaal wel een beetje doorheen. Onwijs saai om constant in de auto te zitten, maar zin om eruit te gaan hadden we ook niet meer. Klinkt stom, maar op gegeven moment lijkt elk national park op elkaar.
Wel in Lake Argyle de 1e krokodillen gezien! dat is wel apart, die zwemmen hier bijna overal in het wild, en worden soms zelfs in zwembaden bij mensen in Darwin gevonden!

Toen naar Litchfield national park, wat weer een leuke afwisseling was, hier konden we ineens in alle pools onder een waterval zwemmen, heerlijk:) hadden we echt even nodig, met die hitte is er niks anders te doen. Dit park was maar 90km onder Darwin, en dat was te merken ook, het was ineens druk! Er stonden gewoon meerdere auto's op de parkeerplaats ipv alleen onze, en zoveel mensen ineens die we tegen kwamen!

Die dag daarna zijn we nog naar Adelaide river geweest en een jumping crocodil cruise gedaan. Hierbij gingen we in een bootje de rivier op, waar echt duizenden krokodillen zwemmen. Armen en hoofden mochten dan ook niet uit de boot steken, en je had 15 sec om de boot weer in te komen in het geval je eruit zou vallen.
Ze voeren die beesten wat vlees, en laten ze daarbij omhoog het water uit springen. Beetje toeristisch is het wel, maar toch wel leuk om te zien. Groot dat ze zijn! Op gegeven moment zaten er iets van 4 rond de boot, maar gelukkig is de boot het blijven doen en zijn we weer heel aangekomen:)

En toen, eindelijk na 4 weken, Darwin! Het waren 4 echt superleuke weken waarin we zoveel hebben gezien en gedaan, maar om dan weer in een grote stad met mensen aan te komen is echt heel fijn:) Dus dat was de laatste 4 dagen uit, we hadden even wat in te halen:)
Hele gezellig stad verder, maar eigenlijk niks te doen. Onze dag bestaat nu dus uit uitgaan, uitslapen, koffie drinken en weer uit. Heel wat anders dan op met de zon om 7 uur smorgens, lange wandelingen maken en naar bed om 9 uur savonds omdat het te donker is om ook maar iets te doen.
Tsja, de afwisseling is het beste:)

Verder vertrek ik over een paar uurtjes, naar Bali! Samen met Denise, voor een weekje. Soort van op vakantie op vakantie zeg maar. Darwin ligt dichterbij Bali dan bij elke andere grote Australische stad, dus was heel goedkoop daar heen te gaan. En ook super om even een andere cultuur te zien ipv het westerse hier.

Dat was het wel weer voor nu, en het einde komt al in zicht, over 2 maanden alweer naar huis! Heel raar om daar aan te denken, maar ga de laatste 2 maandjes nog maar even extra genieten:)

kuss marloes

• 29 Maart 2009 - 08:18

Daphne:

Hey Marloes,

Wat een afstanden zeg! Maar echt super leuk wat tijdens zo'n roadtrip allemaal tegenkomt. En nu dacht je ik ga maar weer eens op 'vakantie' naar Bali!? Echt een leuk idee. Vooral zoals je zei dat het niet westers is als Australie.

Heel veel plezier en geniet nog maar extra van de laatste 2 maanden ;)

xDaphne

• 29 Maart 2009 - 08:54

Frits Jr:

Heeeej

Erg leuk om je verhalen te lezen:) Er zitten op dit moment 2 cld mensen ook in Bali Sam en Sofie wie weet ken je ze en kom je ze tegen:p doe ze dan maar de groetjes haha:)

Hier is het weer heerlijk weekend, ik heb eindelijk een keer een rustig weekend dus veel uitslapen en strx nog even achter een bal aan rennen dan is frits ook weer gelukkig:)

Have fun
    kus

• 29 Maart 2009 - 10:56

Edmee:

Hi,
    wat gaaf naar balie! Ik heb daar ook familie met een huis echt super mooi :-D Heel veel plezier daar! Nog bedankt voor je mailtje, ik moet nog even reageren maar dat komt eraan! Wel gezellig dat je er over een paar maanden weer bent hoor :-)
    Liefs Edmee

• 29 Maart 2009 - 11:05

Pleuni Dirven:

Hey Marloes,

Wat een gave avonturen, het blijft maar doorgaan.

Wat leuk dat je naar Bali gaat. Ga je daar ook duiken? Best raar dat je onderwater geen diepte in kan schatten...

Nog hee veel plezier en geniet-ze!

• 30 Maart 2009 - 07:19

Lisanne:

Heey Marloes!Super allemaal, en kan me voorstellen dat de stad ook wel weer even fijn is!Nog steeds jaloersmakend die verhalen en helemaal dat je naar Bali gaat dat wil ik ook nog zo graag keer heen :D maar helaas ligt maasland niet zo dichtbij bali als darwin he.. nou veel relaxplezier en kijk al uit naar je volgende verhaal! ojaa gister trouwens eerste bokaal wedstrijd in tilburg, we hebben het echt goed gedaan ! was leuk,, kuss

• 06 April 2009 - 16:24

Marloes:

Was je nog niet bruin genoeg!? Nu nog even chillen op Bali! Dat is geen straf Marloes.. Ik zie bounty-eilanden, cocktails en heel veel tropisch groen voor me. Klopt het? Wij denken aan je hoor ;) Hihi.

Geniet ervan!

xx Aleid